  • 1. Data: 2007-12-14 10:48:50
    Temat: Gwarancja na drukarki a nieoryginalne tusze
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Ciekawi mnie, czy producent / dystrybutor drukarki rzeczywiscie moze
    odmowic uznania gwarancji tylko dlatego, ze byly w niej uzywane
    nieoryginalne tusze. Pomijam tu oczywiste przypadki zniszczenia glowic
    drukujacych przez zaschniety, niskiej jakosci tusz (oraz bezmyslnosc
    uzytkownika, wlaczajacego 20x czyszczenie na zaschnietych glowicach),
    ale zalozmy, ze uzywam tuszy bardzo wysokiej jakosci, drukarka jest
    eksploatowana prawidlowo, a tu bach - pada np. silnik albo
    elektronika. Czy producent moze odmowic serwisowania takiej drukarki,
    mimo ze uszkodzenie nie jest w zaden sposob powiazane z systemem
    podawania tuszu?

    Wiem, ze w USA jest Akt Magnuson-Moss, ktory zabrania uzalezniania
    gwarancji od stosowania wylacznie firmowych materialow
    eksploatacyjnych, chyba ze to owe materialy spowodowaly uszkodzenie.
    A jak jest u nas?

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 2. Data: 2007-12-14 10:50:39
    Temat: Re: Gwarancja na drukarki a nieoryginalne tusze
    Od: Michał Trych <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > gwarancji od stosowania wylacznie firmowych materialow
    > eksploatacyjnych, chyba ze to owe materialy spowodowaly uszkodzenie.

    U nas o ile sie nie myle niedawno weszlo albo ma wejsc obowiazek
    stosowania ew zamiennikow czesci do samochodow przez salony firmowe, ale
    jak to sie ma do drukarek- ciezko rzec, sadze ze skoro kaza strosowac
    zamienniki producentom samochodow, to moze to samo sie tyczyc innych
    galezi:)
    pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2007-12-14 10:53:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Holdowanski pisze:
> [...]
    > gwarancji od stosowania wylacznie firmowych materialow
    > eksploatacyjnych, chyba ze to owe materialy spowodowaly uszkodzenie.

    Teoretycznie - wg polskiego prawa - gwarancja jest dobrowolnym aktem
    sprzedawcy (producenta) i może w niej zamieszczać dowolne warunki,
    również konieczność używania wyłącznie oryginalnych materiałów
    eksploatacyjnych.

    Problemy zaczynają się w przypadku ustawowych uprawnień, np.
    reklamacji z tytułu niezgodności z umową. Uważam, że jeśli nieoryginalny
    materiał eksploatacyjny nie jest powodem usterki, to odmowa uznania
    reklamacji na podstawie jego użycia nie powinna mieć miejsca.

    Zdaje się, że tzw. unia europejska też zabierała głos w tej sprawie,
    zakazując tego typu praktyk przez producentów drukarek, ale nie wiem na
    ile jest to wiążące prawnie w polskich realiach.

    A w praktyce - oddawać drukarkę do naprawy z oryginalnym tuszem
    (tonerem) lub w ogóle bez niego ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-12-14 11:21:04
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 14 Dec 2007 11:53:55 +0100
    is the real date, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    > A w praktyce - oddawać drukarkę do naprawy z oryginalnym tuszem
    >(tonerem) lub w ogóle bez niego ;)

    Nie zawsze jest to mozliwe - np. u Canona, zeby uzyc nieoryginalnych
    tuszy, trzeba wylaczyc w drukarce raportowanie poziomu tuszu.
    Przypuszczam, ze to jest pierwsze, co sprawdzaja :/ A wlaczyc z
    powrotem sie nie da.

    Dzieki za odpowiedzi!
    Pozdrawiam,
    Mordazy

  • 5. Data: 2007-12-14 12:39:52
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Tomasz Holdowanski" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5kp4m3hq5s32eppc0hmj2uo2hqp6ns8u92@4ax.com...
> [...]
    > tuszy, trzeba wylaczyc w drukarce raportowanie poziomu tuszu.
    > Przypuszczam, ze to jest pierwsze, co sprawdzaja :/ A wlaczyc z

    No tak, ale to o niczym nie świadczy. Może klient ma taki kaprys i nie chce
    raportowania, wiec sobie wyłaczył.

    Pozdrawiam Przemek

  • 6. Data: 2007-12-14 20:17:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Przemek Lipski wrote:
    > No tak, ale to o niczym nie świadczy. Może klient ma taki kaprys i nie
    > chce raportowania, wiec sobie wyłaczył.

    Tyle tylko, że zadziwiająco dużo informacji bywa pamiętanych przez
    firmware urządzeń.

    Dla tego przykładu - kiedy oddawałem do naprawy ekspres, który był
    jeszcze na gwarancji - serwisant zczytał ile kaw zostało zaparzonych od
    ostatniego pomiaru.

    Co ciekawe była też informacja ile kaw zostało zrobionych pomimo tego,
    że ekspres zgłosił chęć bycia odkamienionym.

    Tak więc nie zdziwiłbym się gdyby firmware drukarki też pamiętało jakie
    tusze były używane.

    Piotrek