eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie" › Re: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
    Date: Mon, 27 Apr 2009 00:28:36 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <gt2n6j$h8m$1@news.onet.pl>
    References: <6...@r...googlegroups.com><pan.20
    09.04.24.07.01.56@rudak.org><04ee5362-8946-4ebb-bdbb-c038662e3a63@a7g2000
    yqk.googlegroups.com><p...@r...org>
    <gss1fg$an1$1@news.onet.pl><gssb0h$i84$1@news.task.gda.pl>
    <gssbr6$chq$1@news.onet.pl><gssn0h$cfq$1@news.task.gda.pl><6d2c546c-df2d-
    43ac-b189-ea761bdc51b2@y9g2000yqg.googlegroups.com><gssr49$l5f$...@n...tas
    k.gda.pl> <gst2fo$fkh$1@news.onet.pl><gsucf1$8au$1@news.task.gda.pl>
    <gsugaq$blq$2@news.onet.pl><gsught$3r1$2@inews.gazeta.pl>
    <gsuhhh$eb6$1@news.onet.pl><gsv4uc$274$1@inews.gazeta.pl>
    <gsvo3j$qgn$1@news.onet.pl><gsvsm5$mi8$2@inews.gazeta.pl>
    <gt01g6$itd$1@news.onet.pl><gt1250$1d$2@inews.gazeta.pl>
    <gt13g5$eh3$1@news.onet.pl><gt13mf$6vc$1@inews.gazeta.pl>
    <gt144v$g0b$1@news.onet.pl> <gt1npr$6lt$1@inews.gazeta.pl>
    <gt1omj$u0$1@news.onet.pl> <gt2fou$vrk$1@news.onet.pl>
    <gt2loc$eri$1@news.onet.pl> <gt2m2o$fcn$1@news.onet.pl>
    <gt2m9k$fr0$1@news.onet.pl> <gt2mlh$g4o$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bxp237.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1240784916 17686 83.30.9.237 (26 Apr 2009 22:28:36 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Apr 2009 22:28:36 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <gt2mlh$g4o$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 090426-0, 2009-04-26), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:586103
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:

    > Niby co? Brak odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji.

    Ano właśnie.
    I tym samym powinno skutkować odrzucenie reklamacji, na które klient nie
    wyraża zgody, a sprzedawca nie kieruje sprawy do sądu.


    >> To na jakiej podstawie jestem dla Ciebie stroną?
    >
    >
    >
    > Na takiej, że nie wytoczyłeś powództwa, czyli się zgodziłeś z
    > roszczeniem.

    Coś Ci się pozajączkowało.
    Ta ustawa reguluje stosunki między sprzedawcą a nabywcą-konsumentem.
    A co za tym idzie, skoro ja Ci nic nie sprzedałem, to stosunków między nami
    ona nie reguluje.
    Więc musisz się bardziej wysilić.

    >Przecież nieuczciwy sprzedawca mógłby odpowiadać na wszystkie reklamacje
    >"ten pan niczego u mnie nie kupił" i biedny klient musiałby iść do sądu, a
    >tego nie chcemy przecież.

    Ależ chcemy.
    Po tytuł egzekucyjny (czy wyrok nakazowy jak wolisz) można iść.
    Sąd oprócz zbadania że powód i pozwany są stronami stosownej umowy wiele
    więcej się nie zastanawia.

    >
    > Jedyną możliwością uniknięcia zapłaty nie powinno być przecież - wg
    > Ciebie - udzielenie odpowiedzi odmownej, tylko wytoczenie powództwa.

    Ano.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1