  • 1. Data: 2009-04-23 15:32:20
    Temat: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
    Od: m...@g...com

    Witam,

    1,5 roku temu zakupiłem buty, na które producent udzielił dwuletniej
    gwarancji. Ostatnio przetarły się w nich "uchwyty" na sznurówki (nie
    wiem czy to ma jakąś fachową nazwę) i buty zaniosłem do reklamacji. Po
    tygodniu otrzymałem pisemną odpowiedź, a w niej odrzucenie reklamacji
    i jako uzasadnienie stwierdzenie, iż uszkodzenie jest efektem
    długotrwałego użytkowania i jako takie reklamacji nie podlega.
    I pytanie, czy w tej sytuacji sprzedawca rzeczywiście ma prawo do
    odrzucenia reklamacji? Osobiście nie rozumiem skąd powoływanie się na
    "długotrwałe" użytkowanie, przecież okres użytkowania zawiera się w
    okresie gwarancji. Ponadto dwie poprzednie moje reklamacje (odklejenie
    podeszwy oraz rozprucie) zostały uwzględnione, a przecież one także
    wynikały z użytkowania obuwia.

    Dzięki za pomoc,
    Kuba

  • 2. Data: 2009-04-23 18:52:55
    Temat: Re: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
    Od: MM <mazi@?.pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > okresie gwarancji. Ponadto dwie poprzednie moje reklamacje (odklejenie
    > podeszwy oraz rozprucie) zostały uwzględnione, a przecież one także

    Do rzecznika praw konsumenta odsyłam - poradzi i poprze.

    --
    www.leononyszkiewicz.4.pl

  • 3. Data: 2009-04-23 19:01:41
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    MM pisze:

    > Do rzecznika praw konsumenta odsyłam - poradzi i poprze.

    jak daje gwarancje to bym wyśmiał :)

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2009-04-24 05:35:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Witam,

    > Ponadto dwie poprzednie moje reklamacje (odklejenie
    > podeszwy oraz rozprucie) zostały uwzględnione, a przecież one także
    > wynikały z użytkowania obuwia.

    ja to roumiem w ten sposob, tamte reklamacje wynikaly z winy producenta, zle
    skleil/zszyl, ta natomiast jest wynikiem uzytkowania

    to tak jak w samochodzie, na niektore samochody masz gwarancje 7 lat, ale to
    nie znaczy ze klocki hamulcowe, czy opony bedziesz wymieniac w ramach
    gwarancji

    uchwyty na sznurowki, jak i same sznurowki, podlegaja ciaglemu tarciu i tak
    jak podeszwy, zuzywaja sie i jest to normalny proces uzytkowania buta, ktory
    wg nich nie podlega gwarancji

  • 5. Data: 2009-04-24 06:48:13
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak jak podeszwy, zuzywaja sie i jest to normalny proces uzytkowania
    > buta, ktory wg nich nie podlega gwarancji

    Nonsens. W gwarancji na buty nie ma wyszczególnionych pozycji, które części
    buta jej podlegają, a które nie i dlaczego. Skoro producent dał 2 lata
    gwarancji, to niezależnie od tego, jaka część ulegnie usterce.
    Skoro uznano uszkodzenie podeszwy, to dlaczego nie uznać zniszczenia
    uchwytów na sznurówki? Samych sznurówek już nie, ponieważ to "część
    zamienna" (jak klocki hamulcowe czy opony) i możesz ją bez problemu
    wymienić. Uchwytów i podeszwy już w bucie nie wymienisz.

  • 6. Data: 2009-04-24 07:01:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 08:32:20 -0700, madqba napisał(a):

    > 1,5 roku temu zakupiłem buty, na które producent udzielił dwuletniej
    > gwarancji.

    Ale jak udzielił gwarancji? Jest napisane, że zobowiązuje się do
    usunięcia tego rodzaju wad w ramach gwarancji?

    > pytanie, czy w tej sytuacji sprzedawca rzeczywiście ma prawo do
    > odrzucenia reklamacji?

    Hmm... gwarancji udzielił producent, dlaczego zatem postanowiłeś
    skorzystać z niej u sprzedawcy?

    PS jeśli masz na myśli możliwość skorzystania z tzw. "niezgodności" to
    też popieram sprzedawcę. Ochrona wprawdzie trwa 24 miesiące, ale już po 6
    miesiącach musisz wykazać, że wada jest skutkiem czegoś, co było w rzeczy
    wcześniej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2009-04-24 07:50:41
    Od: m...@g...com

    On 24 Kwi, 09:01, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Ale jak udzielił gwarancji? Jest napisane, że zobowiązuje się do
    > usunięcia tego rodzaju wad w ramach gwarancji?

    W załączniku do paragonu są tylko dwa punkty dotyczące gwarancji i
    brzmią one:

    * W przypadku, gdyby towar okazał się niezgodny z umową można zgłosić
    jego reklamację w dowolnym sklepie Bata w Polsce, która zostanie
    przyjęta i rozpatrzona na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    Cywilnego. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176).

    * Produkty z elementami ozdobnymi nie podlegają reklamacji na ich
    ścieranie, zgubienie lub uszkodzenie. Elementy ozdobne nie mają wpływu
    na jakość użytkowanego produktu.

    Czy takie postawienie sprawy coś zmienia?

    > Hmm... gwarancji udzielił producent, dlaczego zatem postanowiłeś
    > skorzystać z niej u sprzedawcy?

    Są to buty Bata zakupione w firmowym sklepie, jak więc rozumiem w tym
    przypadku sprzedawca i producent to to samo (?).

    Dzięki,
    Kuba

  • 8. Data: 2009-04-24 09:10:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 00:50:41 -0700, madqba napisał(a):

> [...]
    > Cywilnego. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176).

    > Czy takie postawienie sprawy coś zmienia?

    W Twojej sytuacji niewiele, z tym, że to nie jest gwarancja.

    > Są to buty Bata zakupione w firmowym sklepie, jak więc rozumiem w tym
    > przypadku sprzedawca i producent to to samo (?).

    Niekoniecznie. Producent (albo jakiś diler na Polskę) może udzielać
    licencji na korzystanie z nazwy. A sklep może prowadzić PPHU Jan Kowalski
    & Wirgiliusz Nowak.

    Tak czy inaczej sięgnij do tej ustawy i przeczytaj art. 4 ust. 1.
    Podpowiedź: masz uprawnienie, jeżeli towar konsumpcyjny *w chwili jego
    wydania* jest niezgodny z umową, zaś domniemanie, że tak jest wiąże tylko
    przez 6 miesięcy. Później musisz udowodnić, że błąd był już w chwili jego
    wydania.

    Wygrasz, jeśli udowodnisz, że usterka jest efektem zastosowania
    niewłaściwej technologii. Ale jeśli technologia była OK, ale buty się po
    prostu zużywają, to niestety -- pozostaje Ci tylko szewc.

  • 9. Data: 2009-04-24 09:39:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wygrasz, jeśli udowodnisz, że usterka jest efektem zastosowania
    > niewłaściwej technologii. Ale jeśli technologia była OK, ale buty się po
    > prostu zużywają, to niestety -- pozostaje Ci tylko szewc.

    A czy technologia (materiały) może być ok, gdy spowodowała zużycie butów w
    kilkanaście miesięcy?
    Jeśli tak, to to jest chore.

  • 10. Data: 2009-04-24 09:53:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 11:39:23 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A czy technologia (materiały) może być ok, gdy spowodowała zużycie butów
    > w kilkanaście miesięcy?

    No wiesz, w sumie pewnie nie ma ani norm urzędowych, ani zapewnień
    producenta w rodzaju "gwarancja na 7000 mil przebiegu", ale jednak każdy
    sprzęt może się zmęczyć. Zależy jak go używasz.

    Musiałbyś robić buty z jakiegoś kewlaru, ale i wówczas bez gwarancji, że
    nie strzeli.