  • 21. Data: 2006-04-07 10:14:16
    Temat: Re: Gwalty
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tiger napisał(a):

    Sorry, ale dla mnie dziewczyna w takim
    > towarzychu jest z wlasnego wyboru. Poza tym kto to slyszal, zeby
    > 14-latke puszczac na "impre"? Imho rodzice dziewczyny powinni za to
    > poniesc konsekwencje.

    Czy Ty aby nie przesadzasz? Przecież to był Sylwester, a ona była w
    towarzystwie własnych kolegów - równolatków.Zapomniał wół, jak
    cielęciem był? Na szkolne dyskoteki tez nie należy dzieci puszczać - w
    końcu też moga w kiblu uraczyc siebie lub kogoś drinkiem ze
    wzmacniaczem?
    Szkoda tylko, że dziewczyna nie miała na tyle wsparcia rodziny, żeby od
    razu zebrać dowody i sprawców odpowiednio potraktować, bo jak teraz ich
    puszczą bezkarnie, to sie gnoje nauczą, że takie zachowanie norma jest
    - a wtedy nie pozostanie nam nic innego do obrony, niz spuścić wp...l w
    ciemnym zaułku przez nieznanych sprawców .

    Justyna

  • 22. Data: 2006-04-07 10:43:49
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Czy Ty aby nie przesadzasz? Przecież to był Sylwester, a ona była w
    > towarzystwie własnych kolegów - równolatków.

    Nie przesadzam. Sylwestra 14-15-latkow urzadza sie w ten sposob, zeby byla w
    mieszkaniu osoba dorosla, odpowiedzialna za cala impreze. Teraz ucza juz
    tego na studiach, w ramach tzw. "edukacji zdrowotnej", dawniej nie uczyli -
    i sa takie efekty wychowawcze.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 24. Data: 2006-04-07 11:43:03
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Przemoc niekoniecznie oznacza bicie.
    >
    > Oni byli przytomni - ona nie. Różnica jest analogiczna jak przy np.
    > osobie upośledzonej psychicznie czy np. sparaliżowanej albo w stanie
    > śpiączki a osobą zasadniczo sprawną pschicznie i fizycznie.

    odrazu zaznaczam ze jezlei by sie schlala ale byla w miare przytonmna
    dobrowolnie dala ciala (co by bylo wynikiem dzialania alkoholu ktory
    dobrowolnie wypila bedac osobą swiadoma jego dzialania) nie bylo by gwaltu.

    P.

  • 23. Data: 2006-04-07 11:43:03
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    Niemniej jednak ich wina to nie samo
    > puszczenie na imprezę, ale niewłaściwe wychowanie. Mnie np. rodzice
    > puszczali, a mimo tego zawsze wracałem trzeźwiutki jak niemowlę.

    E tam, wychowanie. W pewnym wieku dawało sie obejść puszczenie lub nie
    na imprezę ( jak nie puszczali, to zawsze się spodsób znalazł). Ale
    instynkt samozachowawczy u mnie zadziałał, głupot nie wyczyniałam, inna
    sprawa, że takich wynalazków jak dziś nie było. Alkohol w porównaniu to
    mały pikuś.

    Justyna

  • 25. Data: 2006-04-07 11:44:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Biorąc pod uwagę to, że to 14-to latka, to "dziwnie szybko" film się
    > jej mógł urwać po jednym mocniejszym drinku. Nie wykluczone, ze to był
    > pierwszy kieliszek w jej życiu. Dodatkowo jakiś szampan i skutek
    > murowany.

    mogli jej podac 'tabletke gwaltu'

    P.

  • 26. Data: 2006-04-07 12:10:37
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > odrazu zaznaczam ze jezlei by sie schlala ale byla w miare przytonmna
    > dobrowolnie dala ciala (co by bylo wynikiem dzialania alkoholu ktory
    > dobrowolnie wypila bedac osobą swiadoma jego dzialania) nie bylo by gwaltu.

    w omawianym przypadku byli by ukarani za seks z osoba ponizej 15 lat
    iczywiscie, pisze ogolnie

    P.

  • 27. Data: 2006-04-07 12:16:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > odrazu zaznaczam ze jezlei by sie schlala ale byla w miare przytonmna
    > dobrowolnie dala ciala (co by bylo wynikiem dzialania alkoholu ktory
    > dobrowolnie wypila bedac osobą swiadoma jego dzialania) nie bylo by gwaltu.

    Owszem.

    Niemniej jednak pozostaje kwestia udowodnienia okoliczności, a wiadomo
    że przy odpowiedniej nagonce medialnej sad będzie w mniejszym stopniu
    stosował zasadę domniemania niewinności...

  • 28. Data: 2006-04-07 12:17:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > w omawianym przypadku byli by ukarani za seks z osoba ponizej 15 lat
    > iczywiscie, pisze ogolnie

    Jasne, ale gwałt by to nie był. To w USA jest "statutory rape" - na co
    nadział się niejaki Roman P. ;)

  • 29. Data: 2006-04-07 12:37:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > że przy odpowiedniej nagonce medialnej sad będzie w mniejszym stopniu
    > stosował zasadę domniemania niewinności...

    lawnikow na rzecz sedziow zawodowych trzeba zlikwidowac wtedy takie
    ryzyko bedzie spadac i bezwgledny zakaz wstepu mediow do budynku sadu
    i kontaktu ze stronami do uprawomocnienia sie wyroku. Ale do tego
    politycy musza dojrzec.

    P.

  • 30. Data: 2006-04-07 12:38:13
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

> [...]
    > ryzyko bedzie spadac i bezwgledny zakaz wstepu mediow do budynku sadu
    > i kontaktu ze stronami do uprawomocnienia sie wyroku. Ale do tego

    no i przeswietlac przeszlosc sedziwo czy przypadkiem nie osadza osoba
    ktora byla zgwalcona wczesniej :) bo tu mialbym watpliwosci co do
    bezstronnosci

    P.