  • 1. Data: 2004-02-26 12:45:14
    Temat: Grupa pokrewieństwa
    Od: dm <e...@w...pl>

    Do której grupy podatkowej od spadku lub darowizny zostanie zaliczona
    siostrzenicy córka. Siostrzenica zaliczy się na pewno do drugiej grupy,
    ale czy tym samym jej córka znajdzie się w drugiej grupie czy już będzie
    w trzeciej jako osoba obca?

    W dwóch urzędach dostałam dwie różna odpowiedzi. Raz, że do drugiej
    grupy a raz, że do trzeciej. Co Wy na to?

  • 2. Data: 2004-02-26 21:59:19
    Temat: Re: Grupa pokrewieństwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, dm wrote:

> [...]
    >+ W dwóch urzędach dostałam dwie różna odpowiedzi. Raz, że do drugiej
    >+ grupy a raz, że do trzeciej. Co Wy na to?

    Ja na to że Marta Wieszczycka kiedyś (11.XII.2003) mnie prostowała :)
    to i pamiętam iż "zstępni" to cały ciąg: dzieci, wnuki, prawnuki,
    [pra]prawnuki... :)
    Czyli *wszyscy* zstepni siostry to najwyraźniej II grupa !

    pozdrowienia, Gotfryd
    ("naprostowany")

  • 3. Data: 2004-02-27 00:47:43
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004 22:59:19 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > [pra]prawnuki... :)
    > Czyli *wszyscy* zstepni siostry to najwyraźniej II grupa !

    :)))
    Przy tak wyczerpującej wypowiedzi mogę już tylko odradzić dm używania w
    kontaktach z urzędnikami skarbowymi określenia "siostrzenicy córka". Nie
    każdy od razu ustali, że to to samo, co "wnuczka siostry" ;)
    Pozdrawiam,
    MArta