  • 1. Data: 2004-02-26 12:57:59
    Temat: akt notarialny-jak wyegzekwować?
    Od: "Basia Z." <i...@s...com.pl>

    Witam,
    proszę o pomoc, jak wyegzekwować od właściciela mieszkania dotrzymywanie
    warunków aktu notarialnego.
    Poniżej szczegółowy opis mojego problemu
    Jast to mieszkanie wybudowane na wynajem, gdzie co miesiąc spłacamy część
    tego mieszkania i po upływie danego okresu mieszkanie przechodzi na naszą
    wlasność (budowane przy wykorzystaniu dużej ulgi na wynajem). Wpłatę na
    poczet ceny i miesięczny czynsz najmu wpłacamy włascicielowi mieszkania do
    dnia 25 -tego danego miesiąca powiększone o inflację. Problem jest tylko w
    tym, że właściciel nagminnie "zapomina" nas informować o wysokości
    płatności. W akcie notarialnym jest zapis "Strony ustalają, że zawiadomienie
    o wysokości zobowiązania z tytułu niniejszej umowy-na dany miesiąc zostane
    doręczone najpóźniej na trzy dni przed terminem patności ... listem
    poleconym lub w inny sposób za potwierdzeniem odbioru" Początkowo informacja
    była dostarczana osobiście przez własciciela, następnie telefonicznie, a gdy
    płatności w danym miesiącu nie rózniły się kwotowo od tych w poprzednim, nie
    informowano nas wogóle. Trzeba się poprostu zastanawiać, dlaczego nie
    dostaliśmy jeszcze informacji, a może nie było nas w domu, gdy własciciel
    dzwonił (nigdy nie dzwoni do skutku, aż kogoś zastanie-chyba wychodzi z
    założenia, że my mammy obowiązek zainteresowac się i zadzownić do niego). W
    akcie notarialnym jest informacja, że wszystkie wyliczenia mogą zostać
    zlecone wyspecjalizowanej firmie, a koszty z tym związane ponosi własciciel.
    Co miesiąc płacimy czynsz w wysokości prawie 200 zł/mieszkanie +inflacja
    (mieszkań jest 8). W wysokości czynszu nie są uwazględnione żadne opłaty
    eksploatacyjne itp. Za wszystko zgodnie z aktem płacimy oddzielnie. Płatność
    praktycznie obejmuje tylko naliczanie zobowiązań naszych wobec właścicieli i
    nalezyte nas informowanie.
    Kiedyś nie mogąc się znowu doczekać informacji, postanowiłam po raz kolejny
    zadzownić i zapytać jakie są wysokości opłat. W słuchawce zamiast słowa
    "przepraszam" usłyszałam, że "...wszyscy lokatorzy wiedzą ile trzeba płacić
    tylko Pani nie".
    Chcę płacić w terminie i brak rozliczeń bardzo mnie irytuje, ale nie
    zamierzam sama zajmować się kalkulowaniem wysokości tych opłat, bo za to
    płacę i to chyba niemałe pieniądze.
    Jak moge zmusić własciciela do dotrzymywania warunków aktu notarialnego?
    Czy z powodu braku rozliczenia powinnam wpłacać 25-tego na konto kwoty
    wynikające z aktu not. bez odstetek od inflacji, czy czekać z całą
    płatnością do momentu otrzymania rozliczenia?
    Może jest jakies inne wyjście z sytuacji, którego nie dostrzegam?
    Bardzo prosze Państwa o pomoc. Jest to dla mnie bardzo ważne, a ciągnie się
    już parę lat i jeszcze parę musi potrwać

    Z góry serdeczne dziękuję
    Basia Z.

  • 2. Data: 2004-02-26 17:44:45
    Temat: Re: akt notarialny-jak wyegzekwować?
    Od: " mecenas" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Basia Z." <i...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się
    > już parę lat i jeszcze parę musi potrwać

    Powinnas płacić w takiej wysokości jak dotychczas jeżeli właściciel nie
    dotrzymuje warunków zapisanych w akcie notarialnym. Przynajmniej nigdy nie
    będziesz w zwłoce w zapłacie.

    Michał