    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Grodzenie ulic teren prywatny
    <pmid27$baa$1@node1.news.atman.pl> <GV2jD.134969$zG.104574@fx23.ams1>
    <pmievb$bab$1@node1.news.atman.pl> <3G3jD.68230$zA.38097@fx08.ams1>
    <pmjgcd$e20$1@node1.news.atman.pl> <ZTjjD.148447$0R.68595@fx02.ams1>
    <pml2tb$km$1@node2.news.atman.pl>
    <5b8e424c$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmme3p$8lh$5@node2.news.atman.pl> <jKFjD.92975$Yx.34855@fx10.ams1>
    <pmnnn9$lbu$1@node1.news.atman.pl> <PhRjD.184274$pK.15466@fx20.ams1>
    <pmp1am$juh$6@node2.news.atman.pl> <0Z_jD.149282$fw.8282@fx04.ams1>
    <pmqa9p$5c6$3@node1.news.atman.pl> <gp2kD.273094$kY.250004@fx18.ams1>
    <pmqcbe$5c6$5@node1.news.atman.pl> <tW2kD.73890$zA.7333@fx08.ams1>
    <pn4u1j$do4$1@node2.news.atman.pl> <CFDlD.63344$2D.10418@fx12.ams1>
    <pn7cu7$ooq$1@node2.news.atman.pl> <jVIlD.146098$8Z.120283@fx11.ams1>
    <pn8n3k$1oo$1@node1.news.atman.pl> <WCZlD.223461$pK.32829@fx20.ams1>
    <pna5i2$a0d$1@node2.news.atman.pl> <6j1mD.101904$zA.47009@fx08.ams1>
    <pna8q8$a0d$2@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 13 Sep 2018 00:50:05 GMT

    On 2018-09-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie tylko. Dużych wspólnot również. Kampusów uczelni również. Ogródków
    > działkowych. Oraz małych wspólnot "pijawek". Głownie na pomysł grodzenia
    > i zamykania bram wpadają mieszkańcy "nowych osiedli" i pasożytują na
    > reszcie. Bo ich święte prawo własności jest święte a innych to wspólne.

    Ale to, że pasożytują, to mamy za to "karać" wszystkich jak leci?

    > No zauważyłem, ale zauwazyłem też, że generalnie czyli
    > "prywatne_prywatne" innym można łazić "przez zasiedzenie".

    Dobrze, ale generalnie to dyskutujemy z poziomu etyki i sprawiedliwości
    społecznej czy stanu prawnego?

    > No trochę to przypomina sprawę w której się sądzę. "wygaszono" stosunki
    > pracy pracownikom pewnej agencji pastwowej - wygaszono, bo rozwiązać
    > często nie można - na przykłada ciąża urlop macierzyńsaki, a tak pięknie
    > obchodzimy kodeks pracy. Sądy uznają że nie jest to dyskryminacjia ze
    > względu na miejsce zatrudnienia (konkretne agencja) bo... ustawa
    > dotyczy wszystkich obywateli, również niezatrudnionych w ix, więc nie ma
    > mowy o dyskryminacji;)

    Ee. Idę tylko po lini status quo i tylko z tego wynika akcent na
    spółdzielnie, bo chyba jednak głownie prywatyzacja tych zasobów
    spowodowała to co Ci sie nie podoba.

    > Nie - po prostu miasto składające się z samych ulic i reszty ogrodzonego
    > zoo, to po prostu przepraszam za wyrażenie... chujowe rozwiązanie. Nic
    > na to nie poradzisz. To że gdzieś tam tak jest i ludzie od tego nie
    > umierają, to żaden argument.

    Kazde wieksze miasto ma lepsze i gorsze rejony. Tak jest obecnie, tak
    było kiedyś, Polska czy nie-Polska.

    > Cały czas pomijasz, że łazisz - nie po podwórkach, to pod drogach
    > wewnętrznych. Z poprawką na to, że cały czas podajesz przykład bliżej
    > nie zidentyfikowanego miejsca, gdzie mieszkasz poza granicami kraju.

    No właśnie nie łażę najczęściej po drogach wewnętrznych, chyba, że jest
    to dozwolone. A przykłady dawałem też z Polski, gdzie ~300m pomiędzy
    oczkami siatki to nie było nic nadzwyczajnego (tam gdzie łaziłem do
    szkoły). Z 3 krajów, w których mieszkałem te min. pare lat, kazdy miał
    rejony długich płotów i prywatnej własności. Dla mnie to norma i dlatego
    nie do końca rozumiem co w tym AZ TAK złego. Całe miasto tak przeciez
    nie wygląda. To sie w jakimś stopniu samo reguluje poprzez ceny
    gruntu/nieruchomosci, które są też wtórnie zalezne w jakimś stopniu od
    tego jak się ludziom tam mieszka. To, w sytuacji, gdy urbanista dał
    d..py.

    --
    Marcin