  • 1. Data: 2003-10-06 07:36:03
    Temat: Gdzie mozna zglosic kogos prac. na 'czarno' ?
    Od: "blonDIE" <c...@z...reklame.dziekuje.rejestracje.pl>

    Jesli mam takie podejzewam, ze pewna osoba pracuje na czarno, czy mozna
    wezwac policje aby sprawdzila kolesia ?

    Szukam haka na jednego ciecia, ktory przepedza studentow parkujacych na
    parkingu jednego marketu. A kto nie pojedzie - ten ma przebite opony.

    blonDIE (one & only) @ work

  • 2. Data: 2003-10-06 08:00:01
    Temat: Re: Gdzie mozna zglosic kogos prac. na 'czarno' ?
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "blonDIE" <c...@z...reklame.dziekuje.rejestracje.pl> napisał

    > Jesli mam takie podejzewam, ze pewna osoba pracuje na czarno, czy mozna
    > wezwac policje aby sprawdzila kolesia ?

    Generalnie takimi sprawami zajmuje się popularna PIP-a, czyli Powiatowa
    Inspekcja Pracy. Z tego, co wiem, raczej chętnie reagują nawet na anonimowe
    donosy (jeśli chcesz ukryć swoją tożsamość)

    > Szukam haka na jednego ciecia, ktory przepedza studentow parkujacych na
    > parkingu jednego marketu. A kto nie pojedzie - ten ma przebite opony.

    Tyle że jaki to ma związek z pracą "na czarno"? przyznam się, że niezbyt to
    rozumiem: czy to widać po twarzy lub samochodzie, kto student, a kto nie? I
    "cieć" to kto: taki zatrudniany przez sklep parkingowy (od pilnowania
    porządku?) czy zwykły menel wymuszający nieformalne opłaty (bo nie widziałem
    jeszcze supermarketu, ktory by pobierał opłaty z tytułu parkowania)? Jeśli
    menel, to nie PIP-a, tylko Policja. A jeśli parkingowy, to chyba najlepsza
    będzie skarga do kierownictwa supermarketu (a w razie jej nieskuteczności
    list do najwyższej instancji sądowej w III RP, czyli gazety).
    Na lepszą odpowiedź mnie nie stać (za mało danych, niestety).
    T.

  • 3. Data: 2003-10-06 08:25:54
    Od: "blonDIE" <c...@z...reklame.dziekuje.rejestracje.pl>

    Ciec. Pilnuje od rana aby nikt nie wjechal na teren parkingu (market czynny
    od 9) a pozniej, czepia sie kazdego mlodego osobinka ktory wysiada z
    samochdu z teczka/torba/plecakiem.

    A ze pracuje na czarno ? Hm. Pozostali pracownicy ochorny (w sklepie) maja
    uniformy, a ten gosciu to 'cywil'.
    W kieszeni mial identyfikator, bez imienia i nazwiska (nie mowiac juz o
    zdjeciu).
    No i widzialem juz nie jeden samochod z 3 lub 4 kapciami. Co na pewno nie
    jest mile jesli ktos jest zamiejscowy.
    A obok na ulicy kraza 'parkingowi'. Jestsmy osaczeni, parking uczelni
    zmiesci 25-30 samochodow (a co przy umiejetnosciach parkowania niektorych,
    skuteczeni zmniejsza ta liczbe), profesura uczelni bezpiecznie wjezdza za
    szlaban, parkujac na terenie uczelni. A my studenci zaoczni placac niemale
    pieniadze, jestesmy osaczeni.
    Gazeta. Hm. "Chlopcy parkingowi. Wypowiadam Ci wojne, menelu z parkingu" ?

    blonDIE (one & only) @ work

  • 4. Data: 2003-10-06 08:50:04
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    ,> Generalnie takimi sprawami zajmuje się popularna PIP-a, czyli Powiatowa
    > Inspekcja Pracy.

    jest Państwowa Inspekcja Pracy: Główny Inspektorat Pracy i Okręgowe
    Inspektoraty Pracy
    Pozdr. Janusz

  • 5. Data: 2003-10-06 09:29:25
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Janusz" <i...@a...com.pl> napisał
    > jest Państwowa Inspekcja Pracy: Główny Inspektorat Pracy i Okręgowe
    > Inspektoraty Pracy

    Hmmm.... Tak to jest, jak się cytuje z pamięci rzeczy, ktorych na co dzień
    się nie używa.
    Mój błąd.
    T.