  • 1. Data: 2003-10-06 02:54:50
    Temat: Sąd grodzki - jakie uparwnienia?Kilka pytań
    Od: "Tom" <b...@u...pl>

    Miałem prowadzoną sprawę w Sądzie Rejonowym, jednak na skutek wniesionych
    przeze mnie wyjasnień(czy to możliwe?) sprawa została przekazana do Sądu
    Grodzkiego i jej tryb został zmieniony na uproszczony. Stąd moje pytanie -
    czy to dobrze dla mnie, czy też źle, jakie są kompetencje Sądu Grodzkiego?
    Czy okreśłone są gdzieś maksymalne kary jakie może orzec Sąd Grodzki?
    Wcześniej były to zarzuty z art.286KK, czyżby nastąpiła zmiana kwalifikacji
    czynu?
    i drugie pytanie - mam wezwanie za kilka dni, jednak niestety nie będę mógł
    stawić się na rozprawie, jestem po prostu chory, a do sądu mam 600km
    pociagami :(. Czy wysłanie zwolnienia od lekarza z uprawnieniami(sądowego)
    wystarczy i pozwoli na przełożenie rozprawy'? Wyczytałem, że w trybie
    uproszczonym obecność oskarżonego nie jest obowiązkowa, a bardzo chiałbym
    być , gdyż nie czuję się winny i chciałbym mieć prawo do obrony. Co mam
    zawrzeć ewentualnie w piśmie przesłanym wraz ze zwolnieniem?

    Proszę o pomoc i wyjaśnienie.
    Dziękuję .
    Tom

  • 2. Data: 2003-10-07 15:46:51
    Temat: Re: Sąd grodzki - jakie uparwnienia?Kilka pytań
    Od: Dredd<...@...pl>

    Sąd grodzki wymierza kary na podstawie tych samych przepisów co sąd
    nie-grodzki. Z samej przyczyny przekazania sprawy zmiana kwalifikacji
    nie wchodzi w grę
    Jeśli na czas usprawiedliwisz swą nieobecność (zwolnienie lek. winno
    wystarczyć) i wniesiesz o nieprzeprowadzanie sprawy bez ciebie -
    rozprawa się nie odbędzie

    A czy na rozprawę są wzywani świadkowie?

    -> http://usenet.pomocprawna.info