  • 1. Data: 2004-12-28 07:37:14
    Temat: Gadu Gadu
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanko.

    Załóżmy sytuację, kiedy dwie osoby rozmawiają poprzez komunikator
    internetowy, na temat osoby trzeciej. Wyrażają tam niepochlebne - delikatnie
    mówiąc - opinie o tej trzeciej osobie. Ta trzecia osoba w jakiś sposób
    dostała wydrukowaną całą tę korespondencję.
    Czy w jakiś sposób może te dwie osoby za to "ścignąć"?

    Jeśli tak, to czy taki wydruk może być swojego rodzaju dowodem?

    Mam na myśli sytuację, kiedy dwie pierwsze osoby są dla siebie obce i tylko
    korespondują ze sobą, nie spotykając się face to face.

  • 2. Data: 2004-12-28 10:29:28
    Temat: Re: Gadu Gadu
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > dostała wydrukowaną całą tę korespondencję.
    > Czy w jakiś sposób może te dwie osoby za to "ścignąć"?

    wklej fragment tych niepochlepbnych opinii

    > Jeśli tak, to czy taki wydruk może być swojego rodzaju dowodem?

    w zyciu, mozesz to sobie w wordzie napisac.

    P.

  • 3. Data: 2004-12-28 10:33:42
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "R De" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli tak, to czy taki wydruk może być swojego rodzaju dowodem?

    Nie, nie może.
    Ja sobie mogę coś wydrukować, co obciąży pana, a pan akurat był wtedy
    zalogowany.
    Może pan udowodnić, że pan tego nie pisał?
    Raczej ciężko.
    I co? Według pana tak sobie będzie można każdego zamknąć na podstawie np.
    fałszywego donosu, jak za Stalina?

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 4. Data: 2004-12-28 10:42:28
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > w zyciu, mozesz to sobie w wordzie napisac.

    Przy takim podejsciu to nic nie byloby dowodem. Ocena nalezy tutaj do
    sędziego, a nie do ciebie.

  • 5. Data: 2004-12-28 10:51:42
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-12-28 11:29 :

    >w zyciu, mozesz to sobie w wordzie napisac.

    Cóż, przeczytaj ten wątek con96u$c26$...@n...onet.pl (oczywiście, o ile
    jego Autor napisał całą prawdę).
    w.

  • 6. Data: 2004-12-28 10:52:35
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > Przy takim podejsciu to nic nie byloby dowodem. Ocena nalezy tutaj do
    > sędziego, a nie do ciebie.

    Jeżeli będzie napisane coś w Wordzie na Lenina, albo na Izraelitę a sędzia
    będzie za SLD, to pozwany, chociaż może niewinny nie ma szans :), z kolei
    spekulant z SLD, lub innego ugrupowania, który chciał Polskę sprzedać
    Rosjanom, będzie uniewinniony, bo nic już nie wie i nic nie pamięta i taka w
    Polsce sprawiedliwość.

  • 7. Data: 2004-12-28 11:17:39
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Nie o to chodzi, aby kogoś umoczyć. Pytanie czysto retoryczne, ale dzięki za
    wszystkie odpowiedzi.

  • 8. Data: 2004-12-28 11:33:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):
> [...]
    > Raczej ciężko.
    > I co? Według pana tak sobie będzie można każdego zamknąć na podstawie np.

    Nie mówiac juz o tym że ja mogę sobie prywatnie, w rozmowie ze znajomym
    wypowiadac niepochlebne opinie do woli i o kazdym. Z resztą od kiedy to
    jest zakaz posiadania niepochlebnej opinni o kimś i zakaz jej wyrażania
    w prywatnej rozmowie?
    A niech się boi ten który podsłuchuje moją prywatna konwersację i ją
    upowszechnia bez mojej zgody.

    Mogę uważać, na podostawie całkowicie irracjonalnych przesłanek, że Pan
    Kowalski to pijak i złodziej, i mogę się z tego przekonania zwierzyć
    znajomemu, nawet na pismie. I nie musze słuszności tegoż nikomu udowadniać.
    Co innego jak wyjdę na ulicę i zacznę wykrzykiwać "Kowalski to pijak i
    złodziej".

    Opamiętajcie sie ludzie. Za chwilę do sądu będa sie chciały podawać
    sasiadki na podstawei dowodu z zeznania świadka
    "bo Kowalska powiedziała ze pani się puszcza, sama słyszałam przez
    dziurke od klucza jak mowiła w pralni Malinowskiej, aż sie z wrażenia
    rabnęłam głową w klamkę."

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2004-12-28 12:32:48
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Można by powiedzieć, że pan Kowalski się obrazi. Tak jak napisałem, pytanie
    jest czysto teoretyczne. Tym niemniej, skoro temat jakoś tam leniwie się
    rozwija, to co w przypadku, kiedy osoba A składa zeznanie w komendzie
    policji, zeznanie zostaje spisane przez funkcjonariusza, a potem trafia do
    prokuratury. Ta uznaje, że nie ma podstaw aby uznać zeznanie za uzasadnione
    (nie ma znamion popełnienia czynu) i temat zamyka bez postawienia
    komukolwiek zarzutu?
    Jak można zakwalifikować zeznanie złożone przez osobę A ?

  • 10. Data: 2004-12-28 12:37:41
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

> [...]
    > "bo Kowalska powiedziała ze pani się puszcza, sama słyszałam przez dziurke
    > od klucza jak mowiła w pralni Malinowskiej, aż sie z wrażenia rabnęłam

    Cudowny post :-)