  • 1. Data: 2004-12-28 02:04:37
    Temat: Prawo o publicznym obrocie Wymóg i brak sankcji?
    Od: "Design" <t...@j...com>

    Do ustawy dodano nowy artykuł 97a

    Nakazuje on pewien tryb postepowania osobom sporzadzającym raporty dotyczące
    rynku papierow wartosciowych (w tym raporty bezpłatne). Dziwi mnie takie
    ograniczanie swobody wypowiedzi, jeszcze bardziej dziwi rozporzadzenie,
    które daje większa swobodę wypowiedzi dziennikarzom niż innym osobom. Sama
    delagacja uprawnień dla rady ministrow zawarta w ustawie do określenia co
    jest rekomendacja a co nie jest też trochę dziwi :)

    Ale juz zupełnie nie rozumiem dlaczego nie przewidziano sankcji za
    nie respektowanie przepisu. Może ktoś coś wie na ten temat.

    Art. 97a.

    1. Osoby sporządzające rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub
    ich emitentów, przeznaczone do rozpowszechniania wśród inwestorów lub
    zajmujące się ich rozpowszechnianiem, zobowiązane są do zachowania należytej
    staranności, zapewnienia rzetelności sporządzanych rekomendacji oraz
    ujawnienia słusznego interesu, a także konfliktów interesów istniejących w
    chwili ich
    sporządzania lub rozpowszechniania.

    2. Rada Ministrów może określić, w drodze rozporządzenia, rodzaje informacji
    stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich
    emitentów, sposób sporządzania i rozpowszechniania takich rekomendacji,
    szczegółowe
    warunki, jakim powinny odpowiadać te rekomendacje, przy uwzględnieniu
    konieczności zapewnienia ich rzetelnej prezentacji i ujawniania słusznego
    interesu oraz istnienia konfliktu interesów, mając na uwadze bezpieczeństwo
    uczestników rynku i publicznego obrotu.

    pozdrawiam
    Design

  • 2. Data: 2004-12-28 14:07:03
    Od: "Design" <n...@n...pl>

> [...]
    > konieczności zapewnienia ich rzetelnej prezentacji i ujawniania słusznego
    > interesu oraz istnienia konfliktu interesów, mając na uwadze

    Ujednolicony tekst ustawy o publicznym obrocie:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20020490447&type=3&name=D20020447Lj.pdf
    Rozporządzenie:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20040950949&type=2&name=ATTDPV2P

    Przeczytałem jeszcze raz tekst ustawy i nigdzie nie widać sankcji za nie
    przestrzeganie przepisu art. 97a
    Czy taka sankcja może być zawarta w innej ustawie?

    pozdrawiam
    Design

  • 3. Data: 2004-12-28 19:13:52
    Od: "Design" <N...@w...pl>

    "Design" <n...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > przestrzeganie przepisu art. 97a
    > Czy taka sankcja może być zawarta w innej ustawie?

    Poszukuję serwisu prawnego albo prawnika, który rozjaśniłby tą kwestię.
    Może ktoś zna serwis online akceptujący wpłaty kartą lub posiadający konto w
    Inteligo?

    pozdrawiam
    Design

  • 4. Data: 2004-12-28 19:59:02
    Od: "Flash" <F...@f...com>

    Chyba jedyną sankcją jest wymieniona w art. 15a ust. 6, gdzie mowa o
    uprawnieniach kontrolnych Komisji. Natomiast w stosunku do wymogów
    określonych w art. 97a praktycznie nie wiadomo jak uprawnienia kontrolne
    Komisji miałyby się realizowane, gdyż nie przewidziano sankcji. Jest to więc
    pusty przepis, można go respektować ale nie trzeba.

    Flash

  • 5. Data: 2004-12-28 21:43:14
    Od: "Design" <n...@w...pl>

    "Flash" <F...@f...com> napisał w wiadomości:

> [...]
    więc
    > pusty przepis, można go respektować ale nie trzeba.

    Tylko jedna rzecz dziwi - Rozporzadzenie to kilka stron szczegółowych
    regulacji dotyczących rekomendacji.
    I wynikałoby, że można takiego Rozporządzenie nie przestrzegać, ci co je
    pisali nie zauważyli braku sankcji za nie stosowanie regulacji???
    Coś mi tu nie pasuje. Chociaż uważam, że regulacje dotyczace bezpłatnych
    rekomendacji to ograniczanie swobody wypowiedzi. Ale jeżeli już są takie
    przepisy i nie ma sankcji... To wskazówki moralne? (ale też nie, bo właśnie
    ograniczają wolność wypowiedzi). Co to jest?

    Design