  • 1. Data: 2010-11-25 08:09:31
    Temat: GIODO i dane słabo zabezpieczone
    Od: Bartosz Tura <B...@K...pl>

    Czy można zgłosić do GIODO do kontroli bazę danych, w której hasła
    użytkowników nie są szyfrowane? Czy na dużym serwisie internetowym można
    wymóc środków bezpieczeństwa na miarę XXI wieku?

    Czy w ogóle jest jakaś możliwość manewru w takich sprawach
    bezpieczeństwa z punktu widzenia konsumenta i użytkownika serwisu?

    Bartek

  • 2. Data: 2010-11-25 09:21:38
    Temat: Re: GIODO i dane słabo zabezpieczone
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Tura" <B...@K...pl> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]
    >
    > Czy w ogóle jest jakaś możliwość manewru w takich sprawach bezpieczeństwa
    > z punktu widzenia konsumenta i użytkownika serwisu?

    Opisz bliżej przypadek, za mało danych by potwierdzić, że jest "słabo
    zabezpieczona"

    Ustawodawca nie kroi ustawy na miarę jakiegokolwiek wieku.
    Dla kogoś kto "ukradnie" bazę danych to samo hasło jest najmniej
    interesujące, a przecież nikt nie woła, żeby np dane teleadresowe w takiej
    bazie szyfrować.
    Istotne jest bowien NIE samo przechowywanie hasła w bazie, ale bezpieczne
    jego użycie w procesie rejestracji, czy logowania użytkownika, tak by nie
    było możliwości łatwego "podsłuchu" hasła.

    dK

  • 3. Data: 2010-11-25 09:28:05
    Od: Bartosz Tura <B...@K...pl>

    dK wrote:
> [...]
    > bezpieczne jego użycie w procesie rejestracji, czy logowania
    > użytkownika, tak by nie było możliwości łatwego "podsłuchu" hasła.

    Dzięki za to wyjaśnienie. Chodzi o Allegro i ostatni błąd umożliwiający
    przejęcie dostępu do konta na podstawie danych z bazy przechowywanych
    bez szyfrowania.

    Czy w takim razie jest możliwość interwencji u GIODO w kontekście braku
    wystarczających zabezpieczeń dostępu (zamiast postulatu o szyfrowanie
    danych)? Czy faktycznie GIODO nie interesuje jak się te dane przechowuje
    tylko to, jak są zabezpieczone przed dostępem?

    Bartek

  • 4. Data: 2010-11-25 09:29:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-25 09:09, Bartosz Tura pisze:
    > Czy można zgłosić do GIODO do kontroli bazę danych, w której hasła
    [..]

    Mówisz o allegro?

    Jak najbardziej można a nawet trzeba.

    W końcu wypłynęły WSZYSTKIE dane:

    http://www.arnoldbuzdygan.com/?p=1553

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2010-11-25 10:16:29
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    > [..]
    >
    > Mówisz o allegro?
    >
    > Jak najbardziej można a nawet trzeba.
    >
    > W końcu wypłynęły WSZYSTKIE dane:
    >
    > http://www.arnoldbuzdygan.com/?p=1553

    Co to za bzdura ? W linku powyżej piszą, że trwa akcja wymuszania zmiany
    hasła przy logowaniu. Sprawdziłem - nic takiego nie ma miejsca.
    Czy ktoś nie kombinuje czegoś ?

  • 6. Data: 2010-11-25 10:19:34
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Bylo wczoraj musialem zmieniac haslo

  • 7. Data: 2010-11-25 10:21:17
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 11:19, konieczko pisze:
    > Bylo wczoraj musialem zmieniac haslo

    Jak ktos ma to samo haslo do wszystkiego to powinien juz sie bac i
    zmienic haslo na allegro na calkiem inne.

  • 8. Data: 2010-11-25 12:15:41
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    I wczoraj i dziś się logowałem i nie było potrzeby zmieniac hasło.

  • 9. Data: 2010-11-25 14:51:25
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 13:15, mz pisze:
    > I wczoraj i dziś się logowałem i nie było potrzeby zmieniac hasło.
    > Użytkownik "konieczko"<t...@o...pl> napisał w wiadomości

    moze zyjesz w innej rzeczywistosci

  • 10. Data: 2010-11-25 21:54:03
    Od: <s...@a...pl>

    > moze zyjesz w innej rzeczywistosci

    <komentarz allegro> Niemniej ze względu na profilaktykę uruchamiamy akcję
    wymuszenia zmiany haseł u *części* naszych Użytkowników. </allegro>.

    Źródło: http://tiny.pl/hwlnd