  • 1. Data: 2010-11-25 08:56:25
    Temat: Prawo do odmowy badań?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    pracodawca wymaga ode mnie, żebym poddawał się badaniom krwi. Ponieważ
    nienawidzę dziurawienia mojego ciała, chciałbym się dowiedzieć, czy mogę
    odmówić? W końcu morfologia nie wykrywa chorób zakaźnych, więc to chyba
    moja sprawa, czy chcę wykryć białaczkę czy nie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-11-25 09:19:25
    Temat: Re: Prawo do odmowy badań?
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > odmówić? W końcu morfologia nie wykrywa chorób zakaźnych, więc to chyba
    > moja sprawa, czy chcę wykryć białaczkę czy nie?

    Masz prawo odmówić.
    Napisz pracodawcy oświadczenie, że odmawiasz badań bo konstytucja
    gwarantuje Ci PRAWO do pracy bez względu na stan zdrowia.

    To będzie podkładka dla pracodawcy w przypadku najścia przez PIP

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-11-25 09:31:30
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > pracodawca wymaga ode mnie, żebym poddawał się badaniom krwi.

    Jakimś dodatkowym poza obowiązkowymi okresowymi badaniami pracowniczymi?
    Jesli tak, to możesz go wysłac na drzewo.
    Jesli jednak badania krwi wchodzą w zakres badań pracowniczych, to przecież
    nie pracodawca o tym decyduje.

  • 4. Data: 2010-11-25 09:46:21
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Arek pisze:

> [...]
    > gwarantuje Ci PRAWO do pracy bez względu na stan zdrowia.
    >
    > To będzie podkładka dla pracodawcy w przypadku najścia przez PIP

    Ciebie chyba zdrowo porąbało...
    "Konstytucja". Dobre. Dawno się tak nie uśmiałem.
    Złap syfa i spróbuj zatrudnić się na zmywaku.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2010-11-25 10:21:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.11.2010 10:31, Mordzia pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Jakimś dodatkowym poza obowiązkowymi okresowymi badaniami pracowniczymi?

    No nie, okresowymi.

    > Jesli jednak badania krwi wchodzą w zakres badań pracowniczych, to
    > przecież nie pracodawca o tym decyduje.

    No ale nie wiem co wchodzi. Po co badanie krwi? Po co w ogóle okresowe
    badania? Jak jestem przedsiębiorcą to nie potrzebuję badań, prawda? Jak
    mam umowę-zlecenie też nie. Więc po na na UoP badania i to morfologia?
    Rozumiem, że przy pracy z żywnością etc.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-11-25 10:42:12
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > No ale nie wiem co wchodzi. Po co badanie krwi? Po co w ogóle okresowe
    > badania?

    Też nie wiem po co, bo w większości przypadków takie badanie nie mają
    kompletnie żadnego uzasadnienia.
    Ale skoro są wymagane ustawowo, to pretensje jedynie do ustawodawców :)

    > Jak jestem przedsiębiorcą to nie potrzebuję badań, prawda? Jak
    > mam umowę-zlecenie też nie.

    Nie do końca. Czasem zleceniodawca (zwłaszcza, jesli jest nim firma
    nafaszerowana precedurami, "isami" i innymi takimi)może sobie zażyczyć
    zaświadczenia od lekarza.

    > Więc po na na UoP badania i to morfologia?

    Albo po co badania cytologiczne kobiet? Nie wiem, czy już weszło, ale miało
    wejść. To jest dopiero kuriozum.

  • 7. Data: 2010-11-25 10:48:51
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 25-11-2010 11:21, Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

> [...]
    > mam umowę-zlecenie też nie. Więc po na na UoP badania i to morfologia?
    > Rozumiem, że przy pracy z żywnością etc.

    Jak to po co? Po to samo, po co kodeks pracy i cały socjalizm:
    opieka nad obywatelem, żeby se czasem krzywdy nie zrobił.

    A szczegóły prawne: patrz Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki
    Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań
    lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad
    pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów
    przewidzianych w Kodeksie pracy.

    Chociażby par2 ustęp 2- jeśli lekarz przeprowadzający badanie
    stwierdzi, że jeśli mu to jest "niezbędne do prawidłowej oceny
    stanu zdrowia" może poszerzyć zakres badań o dodatkowe, jakie uzna
    za stosowne.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 8. Data: 2010-11-25 11:25:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > badań, prawda? Jak mam umowę-zlecenie też nie. Więc po na na UoP
    > badania i to morfologia? Rozumiem, że przy pracy z żywnością etc.

    Toretycznie po to żeby pracodawca nie dopuścił cię do pracy, która
    może być dla ciebie zagrożeniem.

    Jakieś tam uzasadnienie można znaleźć - to pracodawca wie czy
    stanowisko jakie ci oferuje nie wiąże się z jakimś zagrożeniem.
    Pracownik najczęściej też wie, ale najczęściej to za mało.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2010-11-25 11:37:53
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

> [...]
    > odmówić? W końcu morfologia nie wykrywa chorób zakaźnych, więc to chyba
    > moja sprawa, czy chcę wykryć białaczkę czy nie?

    Tak... HIV rzeczywiscie nie jest choroba zakazna, ale jakos tak niewiadomo czemu nie
    jest mile widziany.

  • 10. Data: 2010-11-25 11:49:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    FlashT wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:icl8bp$85b$1@news.onet.pl...

    > Tak... HIV rzeczywiscie nie jest choroba zakazna, ale jakos tak
    > niewiadomo czemu nie jest mile widziany.

    O. A to ciekawostka.
    Jakieś najnowsze badania że HIV nie jest chorobą zakaźną?

    To jaką, jeśli można wiedzieć?
    Dla ułatwienia: HIV nie jest pasożytem żeby go wrzucić do
    pasożytniczych.

    --
    Pozdro
    Massai