  • 1. Data: 2004-09-23 11:12:58
    Temat: Firma + "w upadłości"
    Od: "Polikarp_1973" <s...@p...onet.pl>

    Cześć: Pod przeisami starego prawa upadłościowego istniał przepis zgodnie z
    którym upadły z datą ogłoszenia upadłości zobowiązany był posługiwać się
    firmą z dodatkiem "w upadłości". Teraz szukam w nowej ustawie Prawo
    upadłościowe i naprawcze i nie znajduję takiego przepisu - gdzie to jest?
    Sprawdziłem też przepisy kc o firmie, ustawę o dzialalności i nic!
    POMOCY

  • 2. Data: 2004-09-23 15:34:37
    Temat: Re: Firma + "w upadłości"
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Polikarp_1973" <s...@p...onet.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze i nie znajduję takiego
    > przepisu - gdzie to jest? Sprawdziłem też przepisy kc o firmie,

    Kodeks spółek handlowych.

    Na przykład dla spólki jawnej:

    Art. 58. Rozwiązanie spółki powodują:
    [..]
    3) ogłoszenie upadłości spółki,
    [...]

    Art. 74.

    § 4. Likwidację prowadzi się pod firmą spółki z dodaniem oznaczenia "w
    likwidacji".

    Inne spólki korzystają, albo z tych przepisów, albo mają własne, całkiem
    podobne.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Zygmunt III przeniosl stolice do Wa-wy, bo mu lekarz zalecil wiejskie powietrze

  • 3. Data: 2004-09-24 07:49:23
    Od: "Polikarp_1973" <s...@p...onet.pl>

    Nie zrozumielismy się. To znaczy GOOmich nie zrozumiałeś - chodzi mi o
    dodatek do firmy "w upadłości" a nie "w likwidacji".

  • 4. Data: 2004-09-24 08:14:24
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Nie zrozumielismy się. To znaczy GOOmich nie zrozumiałeś - chodzi mi
    > o dodatek do firmy "w upadłości" a nie "w likwidacji".

    Ty nie rozumiesz.

    W przypadku rozwiązania spółki (art. 58), nawet gdy chodzi o upadłośc
    (punkt 3), dodaje się "w likwidacji" (art. 74 par 4).

    Skoro nie ma o dadatku w prawie upadłościowym, czy KC, to zostaje KSH i
    "w likwidacji".

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o statystyki.

  • 5. Data: 2004-09-24 16:29:49
    Temat: Re: Firma + "w upadlosci"
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/23/2004 1:12 PM, Polikarp_1973 wrote:
> [...]
    > upadłościowe i naprawcze i nie znajduję takiego przepisu - gdzie to jest?
    > Sprawdziłem też przepisy kc o firmie, ustawę o dzialalności i nic!

    O ile pamiętam był - znam jedną firmę, która normalnie działając miała
    na pieczątce dopisek "w upadłości" - był to Hotel sieci Mercure, bodajże
    Chopin w W-wie.

    Pzdr: Catbert