  • 161. Data: 2005-05-07 20:11:41
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Ta opowieść ma jedną słabą stronę. Zobacz, kiedy i dla kogo podawanie
    > komu alkoholu jest zabronione. Jak dam mojej 17-letniej córce skosztować
    > wina, to wcale nie popełniam przestępstwa. Krąg osób mogących popełnić to
    > przestępstwo jest zawężony do prowadzących działalność gospodarczą.

    ?? Art 15 zabrania "podawania napojów alkoholowych [...] osobom do lat 18".
    Wykluczenia osób nieprowadzących działalności gospodarczej nie znalazłem.

    > (43.1 to przestępstwo, a nie wykroczenie!)

    Fakt, nie doczytałem numeracji artykułów w art. 45^1.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 162. Data: 2005-05-07 20:20:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > 135),
    >
    > W praktyce na to samo wychodzi.

    To jeszcze raz spytam, bo chyba zaczynamy mówić o różnych rzeczach:

    Art. 138 kw: Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i
    pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    podlega karze grzywny.

    Jeśli na podstawie tego artykułu miałoby być zabronione niewpuszczanie do
    lokalu, skąd Twoim zdaniem można wywnioskować, że bramkarz/właściciel do
    tego "jest obowiązany"? Sam art. 138 nie nakazuje zajmującemu się zawodowo
    świadczeniem usług spełniania dowolnych świadczeń, penalizuje jedynie
    niespełnianie tych obowiązkowych (i tylko tych).

    > przy
    >
    > Klient kupuje dwa wejścia i wchodzi z kolegą. Nie możesz mu nie sprzedać
    > dwóch wejściówek.

    Dlatego właśnie przyjąłem wariant, że nie ma wejściówek => nie ma towaru =>
    nie ma art. 135. Jest tylko usługa.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 163. Data: 2005-05-07 23:17:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > No to jak wypije pierwsze, niech przyjdzi epo drugie.

    I co jeszcze? Może ma udowodnić przy pomocy sondy żołądkowej, że on całe
    wypił?

    Weź się nie ośmieszaj...

    > Hmmm, czyli generalnie barman lepiej niech nie robi "dobrego uczynku" i
    > nie sprzeciwia sie sprzedazy piwa, tylko niech bedzie "zlamasem" i
    > przytrze "mlodzikowi" nosa.

    O czym ty tak w ogóle bredzisz?

    > No mozna i tak. To bedzie zgodne z prawem a
    > do tego jakie... nie wiem - brakuje mi tu odpowiedniego slowa. Dlaczego
    > nasze prawo nie idzie za zdrowym rozsadkiem?

    ROTFL

    Przyganił kocioł garnkowi!

  • 164. Data: 2005-05-07 23:23:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > W jaki sposob, skoro to prywatny lokal?

    No to co? Właściciel mógł go nie otwierać. Otworzył - musi przestrzegać
    prawa.

    [ciach]

    > Teraz dowiaduje sie, ze klient moze mnie zmusic do zawarcia umowy, pod
    > grozba grzywny...

    Jeśli złożysz ofertę publiczną (oferta sprzedaży - w sklepie), to ta
    umowa już jest - odmawiając jej sfinalizowania to ty ją łamiesz.

    > A myslalem, ze komunizmu juz u nas nie ma.

    Komunizmu może nie, ale tanich demagogów nazywających wszystko, co im
    się nie podoba, komunizmem to jest od diabła i jeszcze trochę.

  • 165. Data: 2005-05-07 23:24:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Ale nigdzie nie widzialem, ze musze wpuszczac mlodziez szkolna, kiedy
    > prowadze klub dla doroslych.
    > Prowadzenie imprez to nie sprzedarz detaliczna.

    Coś ci się potężnie merda.

    Mylisz organizację zamkniętych imprez z placówką handlową/usługową.

    > A co z filmami od 18 lat?

    To regulują inne przepisy (chociażby zakaz prezentowania treści
    pornograficznych nieletnim).

  • 166. Data: 2005-05-07 23:28:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > To zapytam o interpretacje, bo: "Bez uzasadnionej przyczyny" - ale np.
    > podejrzenie barmana, ze kupujacy alkohol nie ma 18 lat jest juz
    > "uzasadniona przyczyna" zeby nie sprzedac mu alkoholu. I nie musi prosic
    > o legitymowanie sie dowodem. Tak?
    > Skoro nie moze prosic o okazanie dowodu, to jak ma stwierdzic, czy jego
    > "uzasadniona przyczyna - podejrzenie" jest sluszne czy nie? Za sprzedaz
    > nieletniemu chyba cos grozi...

    W tej sytuacji może zażądać okazania dowodu tożsamości.

    [ciach]

    > Wlasnie interesuja mnie te "usazadnione przyczyny". Co nia jest a co nie
    > jest. Np. byl koles tydzien temu na imprezeie w klubie i tak sie spil,
    > ze zaczepial klientow a ostatecznie zanieczyscil lokal. Wywiziono go
    > finalnie na izbe. Dwa tygodnie temu chce wejsc, ale bramka odmawia
    > wpuszczenia, gdyz trafil na liste tych klientow nie obslugujemy. Bramka
    > ma uzasadniona przyczyne (zdarzylo sie poprzednio), ze klient znow moze
    > stwarzac problemy. To maja go wpuscic mimo wszystko?

    Nie jest to uzasadniona przyczyna. To, że raz się schlał, nie oznacza,
    że znowu to zrobi.

    Analogicznie - jak sprzedawca w sklepie złapie złodzieja na kradzieży,
    to jeśli ów złodziej (po oddaniu w ręce policji i 'obsłużeniu' przez
    wymiar sprawiedliwości) będzie chciał dokonać w tym samym sklepie
    uczciwego zakupu - sprzedawca nie ma prawa go nie wpuścić.

  • 167. Data: 2005-05-07 23:29:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > No i o to mi chodzi. Pisałem "nic" bo... kto przy zdrowych zmysłach,
    > zwłaszcza nastolatek, idzie do baru kupić soczek za 5 zeta ;] Jak może
    > browar za 6 ;]

    Wynika z tego, że bardzo mało wiesz o życiu.

  • 168. Data: 2005-05-07 23:30:40
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > I co jeszcze? Może ma udowodnić przy pomocy sondy żołądkowej, że on całe
    > wypił?
    > Weź się nie ośmieszaj...

    Smieszne jest to, ze gość bierze dwa piwa "dla siebie" i to na raz.
    Każdy kto pije piwo, wie, że odstane, ogrzane piwo jest niesmaczne. Po
    prostu nikt "normalny" nie zamawia 2 piw, zeby jedno stalo i sie grzalo.
    Zwlaszcza jak nie ma przy barze kolejki.

    > O czym ty tak w ogóle bredzisz?

    O stosunkach międzyludzkich. Polecam zaznajomienie się z czytaniem ze
    zrozumieniem.

    > Przyganił kocioł garnkowi!

    Czy ty mnie aby publicznie nie obrażasz? :>

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 169. Data: 2005-05-07 23:30:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > Ale jak tylko postawi przed nieletnim.nia kufelek, to dzwonię po
    > policję? Tak?

    Tak.

    > Jak dla mnie zero problemu.

    Odnoszę raczej inne wrażenie.

    > Żeby tylko jeszcze
    > przyjeżdzali do interwencji...

    To już nie problem barmana - on powinien powiadomić, żeby być 'krytym'
    (żeby nie było, że to on nieletniemu sprzedał).

  • 170. Data: 2005-05-07 23:32:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Pić samemu nie trzeba. Wystarczy mieć okazję kilka razy kogoś zbadać.

    Tej przyjemności też nie miałem ;)