    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Date: Sat, 07 May 2005 22:20:05 +0200
    <d5e6iu$ggn$1@nemesis.news.tpi.pl> <d5efc4$7rq$1@news.onet.pl>
    <4...@g...pl> <d5fsqk$fs2$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@g...pl> <d5gbd9$lor$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@g...pl> <d5glpu$nuo$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <4...@g...pl> <d5gv78$bck$1@inews.gazeta.pl>
    <d5h1a6$dbc$1@nemesis.news.tpi.pl> <d5h1kh$jum$4@opal.futuro.pl>
    <4...@g...pl> <d5i36d$oj1$1@inews.gazeta.pl>
    <d5i3tq$bmf$2@nemesis.news.tpi.pl>
    <427c90b6$0$27723$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <d5i4ud$jmk$1@nemesis.news.tpi.pl> <d5ie5q$af9$1@inews.gazeta.pl>
    <d5ihia$nl9$1@inews.gazeta.pl> <d5ijf6$3ah$1@inews.gazeta.pl>
    <d5il6o$acv$1@inews.gazeta.pl> <d5ipca$qnd$1@inews.gazeta.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > 135),
    >
    > W praktyce na to samo wychodzi.

    To jeszcze raz spytam, bo chyba zaczynamy mówić o różnych rzeczach:

    Art. 138 kw: Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i
    pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    podlega karze grzywny.

    Jeśli na podstawie tego artykułu miałoby być zabronione niewpuszczanie do
    lokalu, skąd Twoim zdaniem można wywnioskować, że bramkarz/właściciel do
    tego "jest obowiązany"? Sam art. 138 nie nakazuje zajmującemu się zawodowo
    świadczeniem usług spełniania dowolnych świadczeń, penalizuje jedynie
    niespełnianie tych obowiązkowych (i tylko tych).

    > przy
    >
    > Klient kupuje dwa wejścia i wchodzi z kolegą. Nie możesz mu nie sprzedać
    > dwóch wejściówek.

    Dlatego właśnie przyjąłem wariant, że nie ma wejściówek => nie ma towaru =>
    nie ma art. 135. Jest tylko usługa.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>