  • 151. Data: 2005-05-07 16:44:59
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "emil" <z...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:bR5fe.3166$EC6.1043@trndny06...

    > g.prawda. Przyczyna wprowadzenia Prohibicji byla narodowa tragedia
    > alkohilizmu (np. pijane dzieci na ulicach). Sytuacja byla taka, ze
    > spoleczenstwo staczalo sie do strat spolecznych porownywalnych ze
    > stratami powaznej wojny.
    > A ze kryminalisci przejeli paleczke, to juz inna para kaloszy.

    Mniejsza o przyczyny. Ja chciałem wykazać, jakie skutki niesie
    prohibicja w skali makro. Jak w Polsce w latach 80-tych do 13 alkoholu
    nie sprzedawali, to największy interes miały meliny. Zrobili sklepy
    całodobowe i meliny przestały istnieć.

    > A jest tak kiedy ustawe kupuje producent w Sejmie producent alkoholu.

    Tu nie o to chodzi. Chodzi o to, że we wszystkim należy umiar zachować.
    Przegięcie w którąkolwiek stronę jest błędem.

  • 152. Data: 2005-05-07 16:45:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No a ajkby to byl 14-to latek? Czy inny mało-latek? No to niby taki
    nie
    > może kupić alkoholu, ale może co dziń ze starszym kolegą przychodzić
    na
    > browczyk, jeśli tamten kupi...

    Może przyjść. nie moze przychodzić, bo kilka razy, to już rozpijanie
    małoletniego. Tu jest subtelna różnica.

  • 153. Data: 2005-05-07 16:47:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy jesteś nastolatkiem? :>

    Nie. Raczej nie. Ale zawsze byłem zdania, ze jestem wystarczając głupi
    na trzeźwo, by do tego nie dodawać alkoholu. po za tym z racji pewnych
    zależności zazwyczaj przepisy prawa nie pozwalają mi na spożycie
    alkoholu. I mniejsza tu o szczegóły. Zaręczam Ci, że na trzeźwo Można
    się doskonale bawić.

  • 154. Data: 2005-05-07 16:48:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Widac nie wiesz ze najczesniej ten durny bramkarz to ... policjant
    > dorabiajacy na boku :-P

    Nie ten czas. 15 lat temu bym się zgodził. Często tak bywało. Ale nie
    teraz.

  • 155. Data: 2005-05-07 16:49:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I tutaj masz kolejny dowod ze ustawa zostala kupiona.

    masz jakieś obciążenie z tym kupowaniem ustaw? Taż tego typu rozwiązania
    lub zbliżone obowiązują w niemal całym cywilizowanym świecie. Wszędzie
    są skorumpowani?

  • 156. Data: 2005-05-07 17:00:17
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No, ale tam raczej alkoholu nie sprzedają. :-)

    Mam - to może Urząd Celny? :>

    > Za to często pasowało by
    > się upić, zanim się wejdzie, bo trudno bez znieczulenia wytrzymać.

    Heehhheeehhheee. Nie bo cie jeszcze orż...oszukają i to an więcej niż
    barman w knajpie ;)

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 157. Data: 2005-05-07 17:01:28
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Może przyjść. nie moze przychodzić, bo kilka razy,

    Hmmm, a ile jest to "ile" dokladnie? raz na miesiac, raz na tydzien,
    kilka razy w tygodniu? Kilka na dzien? :> Jak to interpretować?

  • 159. Data: 2005-05-07 17:02:06
    Od: emil <z...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "emil" <z...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Mniejsza o przyczyny. Ja chciałem wykazać, jakie skutki niesie
    > prohibicja w skali makro.

    Wiec nie masz ZIELONEGO pojecia o czym piszesz. Prohibicja z tamtych lat
    przetrwala do dzisiaj w niejednym miejscu. Np. w Nowym Jorku nie mozna
    sprzedawac alkoholu w sklepach niedziele. Mozesz udac sie do sasiedniego
    stanu, gdzie ta Prohibicja obowiazuje w te same niedziele ale juz do 12
    w poludnie.

    > Jak w Polsce w latach 80-tych do 13 alkoholu
    > nie sprzedawali, to największy interes miały meliny.

    To juz kwestia egzekucji prawa. Przeciez kazdy kraweznik w miescie
    wiedzial, kto kiedy i po ile sprzedaje. Wiekszosc meliniarzy robila z
    TW. Tak jak taksowkarzy.

    > Zrobili sklepy
    > całodobowe i meliny przestały istnieć.

    Ale ilosci dzieci alkoholikow to juz nie zauwazyles.

    > Tu nie o to chodzi. Chodzi o to, że we wszystkim należy umiar zachować.
    > Przegięcie w którąkolwiek stronę jest błędem.

    Jak najbardziej. Wystarczy spojrzec na Three Strikes and You Are Out w
    Kalifornii nakrecone przez przemysl wiezienny. Dochodzi do tego, ze
    drobne rzezimierzki chetnie przyznaja sie do winy, bo wiedza ze nie ma
    dla nich miejsc w wiezieniach a przestepczosc nic nie zmalala.

  • 158. Data: 2005-05-07 17:02:06
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Zaręczam Ci, że na trzeźwo Można
    > się doskonale bawić.

    Wiem wiem, tak samo jak po pijaku można mieć paskudny nastrój ;)

  • 160. Data: 2005-05-07 17:19:51
    Od: emil <z...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "emil" <z...@t...pl> napisał w wiadomości

    > masz jakieś obciążenie z tym kupowaniem ustaw?

    Mam. Albo ustawy uchwala Sejm dla dobra spoelczenstwa, albo nie. Ustawa
    ktora jest farsa i faktycznie chroni profity producenta alkoholu nie
    jest zadna ustawa. Co to za wiadro ktore ma tysiac dziur?

    > Taż tego typu rozwiązania
    > lub zbliżone obowiązują w niemal całym cywilizowanym świecie. Wszędzie
    > są skorumpowani?

    Polecam artykul w The Wall Street Journal o manipulacjach konkretnych
    koncernow alkoholowych:
    http://www.hopenetworks.org/WSJ_Article_George_Brown
    .htm
    Jezeli Bromfman robi takie numery w USA, to ciekawi mnie dlaczego nie
    robi tego samego w Polsce. Chyba ze ta ustawa nie jest przypadkiem...
    I nie jest przypadkiem milczenie prasy polskojezycznej na ten temat...