    From: "No Name" <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktura VAT - jak to odkrecic po cywilnemu...?
    Date: Mon, 8 May 2006 17:36:53 +0200

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    news:e3iept$lim$1@sparrow.axelspringer.com.pl...
    > Przybiegl do mnie wczoraj czlowieczek, ktory kiedys byl moim klientem.
    > Postanowil zainwestowac w strone internetowa i niewiele sie namyslajac,
    > wyklikal w googlu jakiegos Łebmastera.
    >
    > Łebmaster przygotowal mu oferte: rejestracja 3 domen za 400 (normalnie
    > koszt 100 pln), serwer wirtualny super-hiper maksi cos tam za 1200
    > (normalnie koszt 360 pln) - tlumaczac iz gorszy nie bedzie spelnial
    > wymagan. Zainkasowal rowniez ZALICZKĘ 30% za przygotowanie strony
    > internetowej (tez kwota nie mala).
    >
    > Czlowieczek uderzyl do mnie, bo ceny cos mu zaczely smierdziec,
> [...]

    Pytanie dnia = odpowiedź dnia :-)

    Uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem
    błędu[1]

    Poznań, dnia 18 kwietnia 2002 r.

    Pan

    Stanisław Jędryka

    Zakład Elektroinstalacyjny

    w Suchym Lesie

    Dnia 15 marca 2002 r. przyjąłem Pana ofertę na wykonanie instalacji
    elektrycznej w moim budowanym się domu w Poznaniu przy ul. Czarnkowskiej 36
    na podstawie przedstawionego przez Pana kosztorysu, przy czym w tym momencie
    Pan zapewniał mnie, iż ceny przez Pana podane odpowiadają cenom rynkowym.

    Okazuje się, iż działałem pod wpływem błędu,[2] gdyż ceny rynkowe były wtedy
    o połowę niższe. Z tych racji odwołuję przyjęcie oferty i uważam się tym
    samym za zwolnionego od wszelkich skutków przyjęcia oferty[3].

    Z poważaniem

    (Jan Nowicki)[4]

    (polecony)

    Objaśnienia:

    [1] Art. 88 kc.

    [2] Uprawnienie do uchylenia się wygasa z upływem roku od wykrycia błędu, a
    w razie uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod
    wpływem groźby - z upływem roku od chwili, kiedy stan obawy ustał (art. 88 §
    2 kc). Termin ten jest zachowany, jeżeli oświadczenie uchylającego się od
    skutków prawnych zawartej umowy dojdzie w tym terminie do wiadomości drugiej
    strony.

    [3] Uchylenie się od skutków prawnych oświadczenie woli następuje przez
    zawiadomienie na piśmie (art. 88 § 1 kc)

    [4] Oświadczenie może złożyć tylko osoba uprawniona, jej przedstawiciel i
    następcy prawni pod tytułem ogólnym.