  • Data: 2006-05-11 21:34:33
    Temat: Re: Faktura VAT - jak to odkrecic po cywilnemu...?
    Od: "No Name" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości
    news:e3tgec$ete$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > nie może mieć miejsca

    > a ty przemyśl sobie zdanie: "błąd co do _treści_ czynności prawnej" i
    > powiedz mi gdzie tu widzisz ten błąd.
    > tak samo zresztą jak w podanym przez ciebie piśmie.
    > ta sama sytuacja ten sam brak błędu.

    "Stosownie do treści art. 84 § 1 kc, w razie błędu co do treści czynności
    prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Błąd
    oznacza mylne wyobrażenie o istniejącym stanie rzeczy lub mylne wyobrażenie
    o treści złożonego oświadczenia woli, przy czym możliwość uchylenia się od
    skutków tego oświadczenia zachodzi nie tylko wtedy, gdy błąd dotyczy
    okoliczności faktycznych, ale także wówczas, gdy dotyczy okoliczności
    prawnych. Błąd może odnosić się również do skutków prawnych czynności, przy
    czym w każdym wypadku musi to być błąd istotny, tzn. uzasadniający
    przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod
    wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, to nie złożyłby oświadczenia tej
    treści."

    Z tego co pamiętam autor posta stwierdził, że czesć z zamówionych elementów
    nie jest zupełnie potrzebna i stanowi wyposażenie dodatkowe.
    Kupujący zamrowił i zapłacił bo mu wmówiono, że to jest potrzebne
    Więc może wyzysk ...