  • Date: Fri, 04 May 2012 10:08:20 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Estetyka otoczenia

    > Witam,
    >
    > moja babcia ma domek na wsi z małym ogródkiem. Za ogródkiem jest teren
    > sąsiada. Łąka z drzewami, a nieco dalej las. I niestety sąsiad
    > pierdolnął centralnie za płotem babci blaszany garaż, czym nie dość, że
    > zasłonił jej widoki, to jeszcze garaż jest obskurny, zardzewiały, a
    > sąsiad jeszcze zaczął wokoło niego robić składowisko gratów, które
    > zaczynają przerastać krzaczorami.

    Jak śmiesz chcieć ingerować w Świętą Własność Prywatną?!

    BP,NBMSP ;)

    A poważniej...

    O ile nie naruszył prawa budowlanego (patrz: minimalne odległości;
    dopuszczalny rodzaj zabudowy z miejscowego planu zagospodarowania;
    odpowiednie zgłoszenie/zezwolenie) to może sobie nawet postawić
    gierkowską "kostkę", dorobić jej okrągłe wieżyczki na rogach, pomalować
    na kiblowy zielonkawy kolor i napisać na froncie "Pałac Lazurowy".

    To odnośnie garażu.

    Co do gratów to generalnie mogą być jakieś zapisy prawa miejscowego
    dotyczące utrzymania porządku na posesji, ale odróżnienie gratów od
    czegoś bardzo potrzebnego bywa dość... subiektywne ;)

    Tylko tyle i aż tyle. Niestety/na szczęście nie ma u nas takiego
    "komunizmu" jak w USA, że sąsiedzi mogą ci narzucić nawet gatunek trawy
    na trawniku, a nie tylko nakazać pozbycie się obleśnych krasnali
    (tudzież ich ustawienie).