  • Data: 2012-05-04 15:46:33
    Temat: Re: Estetyka otoczenia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie braku zabudowy. Braku psucia estetyki i zaśmiecania terenu i
    > zmniejszania wartości. Dom w tej chwili traci na wartości, bo z

    Estetyka jest kwestią względną. Ja np. nie lubię domów z jasnopastelową
    elewacją i czarnym dachem. Dom w trakcie budowy też prawie każdy wygląda
    obrzydliwie.

    > podmiejskiego domku do przyjemnego spędzania starości zamienił się w
    > noclegownię, jak miejskie kamienice.

    A działka sąsiada traci na wartości przez konfliktową sąsiadkę. Remis.

    > A umiesz czytać? garaż jest obskurny, zardzewiały, a sąsiad jeszcze
    > zaczął wokoło niego robić składowisko gratów, które zaczynają przerastać
    > krzaczorami.

    A skąd wiesz, że go nie odnowi i nie pomaluje?

    > Wystarczy jeden taki sąsiad i cała okolica natychmiast traci walory
    > rekreacyjne.

    Albo jedna taka sąsiadka, do której wszyscy muszą się dostosować.

    > No ale pewne normy chyba powinny być, bo blaszany zardzewiały

    A koło mnie stoi takie betonowe, nieotynkowane z zalepionymi oknami... I
    to już ponad rok! Skandal! Ja dom miałem z zewnątrz wykończony w niecałe
    2 miesiące od rozpoczęcia budowy!

    > prostopadłościan za płotem obkładany systematycznie gratami wokoło
    > wpływa dość drastycznie na okolicę.

    Wyżej piszesz, że te "graty" (cokolwiek to jest, bo jesteś mocno
    nieprecyzyjne) zarastają krzakami - czyli przestają być widoczne. Czy
    może krzaki też ci przeszkadzają?

    > Jak kolega warsztat samochodowy budował, to zbierał zgodę sąsiadów. Więc
    > coś w tym jest.

    Warsztat to konkretna działalność i przepisy to regulują.