  • Data: 2023-11-29 01:12:57
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moment. Gdzie tu oszustwo? Oczywiście może być, ale skąd takie
    > kategoryczne stwierdzenie celowej rozbieżności i to jeszcze w intencji
    > niekorzystnego rozporządzenia majątkiem klienta?
    > Rozbiezność w cenie nie jest tu celowa. Ona może wystąpić i tyle. Może
    > być w dodatku i w tą i wewtą. A tu jeszcze informujesz o takiej
    > mozliwości na samym poczatku (w przeciwieństwie do tradycyjnego zakupu).

    Poczytaj część ogólna kodeksu karnego i wykroczeń. Przestępstwem
    umyślnym jest również, jeśli sprawca przewiduje możliwość popełniane
    przestępstwa i się na to godzi. W tym wypadku dostarczamy oskarżycielowi
    dowodu na to, że sklep przewidywał możliwość popełnienia oszustwa i się
    na to godził. A oszustwo nie jest ścigane na wniosek, zatem z automatu
    powstaje przestępstwo. Taki drobny niuans :-)

    --
    (~) Robert Tomasik