  • 181. Data: 2018-09-01 18:46:27
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli wiedział, że przejazd jest nieczynny, to popełnił co najmniej
    > wykroczenie dyscyplinarne, a zastanowił bym się nad 231 kk. Tylko jak
    > znam życie, to jacyś miłośnicy kolei o tym wiedzieli, natomiast
    > policjanci nie. Gdyby to było oczywiste, to ludzie by mandatów nie
    > przyjmowali.

    Nie no. Dziesięcioletnie brzózki na torach wskazują przecież, że pociąg
    przejeżdzał najwyżej dwa dni temu;)

    Shrek

  • 182. Data: 2018-09-01 18:59:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-09-01 o 18:44, Shrek pisze:
    > Jako ciekawostę podam, że w Niemczech całkiem
    > legalnie projektuje się i wykonauje "nieoficjalne" przejścia dla
    > pieszych, a obywatel Niemiec bardzo zdziwony pytał mnie czy to prawda,
    > że u nas policja mandatuje za chodzenie na czerwonym. Myślał że sobie z
    > niego jaja robią.

    Jako ciekawostkę podam, że w Berlinie w ogóle nie ma przejść typu 'zebra'.

    MJ

  • 183. Data: 2018-09-01 19:26:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-01 o 18:59, Michal Jankowski pisze:

    > Jako ciekawostkę podam, że w Berlinie w ogóle nie ma przejść typu 'zebra'.

    U nas też nie było, i to wydaje się całkiem niedawno.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 184. Data: 2018-09-01 19:47:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-01 o 19:26, Akarm pisze:

    > U nas też nie było, i to wydaje się całkiem niedawno.

    Wydaje ci się.
    Kabaret w czasach PRLu.
    Policjant do przechodzącej w niewłaściwym miejscu staruszki:
    Na zebry babciu, na zebry.
    Staruszka:
    Sam se idź na żebry, ja mom swoja renta.

    Pozdrawiam

  • 185. Data: 2018-09-01 20:13:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2018 o 19:26, Akarm pisze:

    > U nas też nie było, i to wydaje się całkiem niedawno.

    Kiedy?

    Shrek

  • 186. Data: 2018-09-01 23:21:40
    Od: n...@o...pl

    w <5b8a947d$0$591$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Wskażesz, w którym europejskim kraju można przechodzić na czerwonym
    > świetle? Pyta, o nie wykluczam,że gdzieś tak jest, ale chciałbym
    > wiedzieć gdzie.

    W Anglii jest to conajmniej tolerowane (bo nie znam prawa).
    Ba, nawet możesz mieć zwróconą uwagę za zbędne zapalanie zielonego światła dla
    siebie (przyciskiem dla pieszego) przy pustej drodze.

  • 187. Data: 2018-09-01 23:50:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-09-18 o 18:44, Shrek pisze:

> [...]
    > benelux również. Ciekawy jestem jak jest w Hiszpanii i Portugalii. We
    > Włoszech wszyscy łażą jak chcą, ale nie wiem co na to policja, bo nie
    > maiłem okazji sprawdzić, Jako ciekawostę podam, że w Niemczech całkiem
    > legalnie projektuje się i wykonauje "nieoficjalne" przejścia dla
    > pieszych, a obywatel Niemiec bardzo zdziwony pytał mnie czy to prawda,
    > że u nas policja mandatuje za chodzenie na czerwonym. Myślał że sobie z
    > niego jaja robią.
    >
    > No ale u nich prawo jest dla ludzi, przejścia są dla pieszych i policja
    > dla społeczeństwa (przynajmniej w pewnym zakresie).

    W Holandii dla pieszych jest trzykolorowa sygnalizacja. Zielone, żółte
    (przechodzisz na własną odpowiedzialność, oraz czerwone (nie wolno
    przechodzić).

  • 188. Data: 2018-09-02 07:25:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Holandii dla pieszych jest trzykolorowa sygnalizacja. Zielone, żółte
    > (przechodzisz na własną odpowiedzialność, oraz czerwone (nie wolno
    > przechodzić).

    Na google maps nie znalazłem takiego - same klasyczne.

    Shrek

  • 189. Data: 2018-09-02 08:21:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-01 o 19:47, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Na zebry babciu, na zebry.
    > Staruszka:
    > Sam se idź na żebry, ja mom swoja renta.

    Popatrz sobie na centrum Warszawy, jak wyglądały te "zebry":
    https://warszawa.fotopolska.eu/18015,foto.html

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 190. Data: 2018-09-02 08:59:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2018 o 08:21, Akarm pisze:

    > Popatrz sobie na centrum Warszawy, jak wyglądały te "zebry":
    > https://warszawa.fotopolska.eu/18015,foto.html

    Tu masz "normalne". Pamiętam, ze wtedy były i takie i takie. W sumie nie
    wiem od czego to zależało. Ze zdjęć wygląda jakby zebry były bez pasów,
    ale jako gówniak się zastanawiałem nad tym i nie znalazłem rozwiązania,
    a chyba bym na to wpadł.

    https://warszawa.fotopolska.eu/18067,foto.html
    https://warszawa.fotopolska.eu/18034,foto.html

    Shrek