  • 1. Data: 2007-08-28 06:20:56
    Temat: Dzień opieki nad dzieckiem
    Od: "Nesti" <n...@w...pl>

    Witam !!
    Mam takie pytanie, jestem zatrudniona w firmie od lipca 2007 r. Nie jest to
    moja pierwsza praca (podjęłam ja po powrocie z urlopu wychowawczego i
    zwolnienia się w innej firmie). Mam córeczkę w wieku 2.5 roku, czy w
    związku z tym nalezą mi się dni opieki nad dzieckiem ?? Jesli tak, to ile 1
    czy 2 ??
    Mąż nie wykorzystuje tych dni.

    Pozdrawiam
    Nesti

  • 2. Data: 2007-08-28 06:36:28
    Temat: Re: Dzień opieki nad dzieckiem
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Nesti pisze:

> [...]
    > zwolnienia się w innej firmie). Mam córeczkę w wieku 2.5 roku, czy w
    > związku z tym nalezą mi się dni opieki nad dzieckiem ?? Jesli tak, to ile 1

    Poza normalnym świadczeniem urlopowym przysługują Ci dwa dni opieki nad
    dzieckiem na każdy rok, do ukończenia przez dziecko 14 roku życia. Ten
    wymiar przysługuje Ci bez względu na ilość przepracowanego czasu i nie
    przechodzi na następny rok w razie niewykorzystania.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2007-08-28 06:48:11
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nesti" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwolnienia się w innej firmie). Mam córeczkę w wieku 2.5 roku, czy w
    > związku z tym nalezą mi się dni opieki nad dzieckiem ?? Jesli tak, to ile

    witam!

    należą ci się dwa dni zwolnienia z pracy, jeżeli wychowujesz przynajmniej
    jedno dziecko w wieku do lat 14; w okresie tego zwolnienia zachowujesz prawo
    do wynagrodzenia - art.188 kodeksu pracy;
    zatem skoro twe dziecko ma 2,5 roku a twój mąż nie wykorzystuje tych dni, to
    tobie przysługują pełne 2 dni; składasz wniosek do pracodawcy, a on ma
    obowiązek ci tych dni udzielić; te dni przysługują tylko raz w roku - musisz
    o nie wystąpić i wykorzystać do końca danego roku; w nowym roku znowu masz 2
    dni i tak dalej;

    pzdr

  • 4. Data: 2007-08-28 09:00:30
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-08-2007 o 08:48:11 Krzysiek <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > nale?? ci si? dwa dni zwolnienia z pracy, je?eli wychowujesz przynajmniej
    > jedno dziecko w wieku do lat 14; w okresie tego zwolnienia zachowujesz
    > prawo do wynagrodzenia - art.188 kodeksu pracy;

    A ja mam dodatkowe pytanie - jak to jest z karmieniem? Obilo mi sie o
    uszy, ze kobieta (a moze tez mezczyzna?) ma prawo wyjsc godzine wczesniej
    z pracy na karmienie piersia. Rozumiem, ze tez jest to pelnoplatny
    miniurlop.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-08-28 09:33:28
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]
    > Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO
    > Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka.

    witam

    kwestie poruszane przez ciebie reguluje art.187kp - mówi on jednak o
    przerwie w pracy na karmienie, a zatem o czymś, co następuje w toku danego
    dnia pracy; przerwą w pracy nie będzie więcej sytuacja, gdy pracodawca
    umożliwi pracownicy przychodzenie o czas tej przerwy później do pracy i
    potem zwolnienie jej z pracy wcześniej o czas tej przerwy;
    przysługuja bowiem dwie 30 minutowe przerwy na karmienie; przerwy te wlicza
    sie do czasu pracy; jeżeli kobieta karmi więcej niż jedno dziecko, to
    przerwy (też dwie) wynoszą po 45 minut; oczywiście na wniosek pracownicy
    przerwy te moga byc udzielone łącznie;
    jeżeli pracownica pracuje w ciągu dnia mniej niż 4 godziny, to przerwy takie
    nie przesługują; gdy do 6 godzin - jedna przerwa na karmienie (30 min albo
    45 min);
    ważne jest to, że przerwy te przysługuja tylko pracownicy i tylko wowczas
    gdy karmi piersią, a nie np. butelką

    pzdr

  • 6. Data: 2007-08-28 13:30:38
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-08-2007 o 11:33:28 Krzysiek <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > wa?ne jest to, ?e przerwy te przys?uguja tylko pracownicy i tylko wowczas
    > gdy karmi piersi?, a nie np. butelk?

    Dziekuje za odpowiedz. Przyznam, ze troszke niesprawiedliwe te przepisy
    (chodzi o to, ze tylko kobieta ma przerwe). Chyba z jakiejs ulotki
    wyczytalem, ze mozna zwolnic kobiete godzine wczesniej do domu na
    karmienie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 7. Data: 2007-08-28 20:59:01
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Nesti pisze:
> [...]
    > zwolnienia się w innej firmie). Mam córeczkę w wieku 2.5 roku, czy w
    > związku z tym nalezą mi się dni opieki nad dzieckiem ?? Jesli tak, to ile 1

    Urlop wychowawczy, w wysokosci 2 dni co roku, przysluguje jednemu z
    rodzicow, do ukonczenia przez dziecko 14 roku zycia.

    Jacek

  • 8. Data: 2007-08-29 16:22:46
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

    > Dziekuje za odpowiedz. Przyznam, ze troszke niesprawiedliwe te przepisy
    > (chodzi o to, ze tylko kobieta ma przerwe).

    Nie "kobieta" tylko "osoba karmiąca piersią" - żadna dyskryminacja ;D

    Bo jest to przerwa na karmienie piersią.

    pozdr

    Monika

  • 9. Data: 2007-08-29 20:47:32
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 29-08-2007 o 18:22:46 Idiom <i...@v...pl> napisał(a):

    > Nie "kobieta" tylko "osoba karmiąca piersią" - żadna dyskryminacja ;D

    Wydaje mi sie, ze tam byl zwrot "pracownica" a nie "osoba".

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-08-30 04:47:42
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

    > Wydaje mi sie, ze tam byl zwrot "pracownica" a nie "osoba".

    A znasz pracownika płci nie-żeńskiej, który jest zdolny fizjologicznie do
    karmienia piersią? Rozmawiamy o przerwie na "karmienie piersią".

    Sorry, ale mam wrażenie, że doszukujesz się niesprawiedliwości tam gdzie nie
    wynika ona z prawa a z biologii.

    Proponuję jeszcze, żebyś się oburzył na Art. 178. § 1.

    "Kobiety w ciąży nie wolno zatrudniać w godzinach nadliczbowych ani w porze
    nocnej. Kobiety w ciąży nie wolno bez jej zgody delegować poza stałe miejsce
    pracy."

    Dlaczego powyższy artykuł dotyczy tylko kobiet? To niesprawiedliwe!

    pozdr

    Monika