  • 21. Data: 2007-09-03 07:48:33
    Temat: Re: Dzień opieki nad dzieckiem
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-09-2007 o 08:24:49 Idiom <i...@v...pl> napisał(a):

    > Bo ja od początku próbuję Ci powiedzieć, że jeżeli sie poda łyżeczką, 5-
    > miesięcznemu dziecku, pokarm, to nie dostanie z tego powodu wady zgryzu.

    A ja od poczatku przypomniec, ze nie kazde dziecko rodzi sie od razu jako
    5-miesieczne. I caly czas o tej czesci, ze karmienie piersia zmniejsza
    ryzyko powstania wad zgryzu. Czy to tak ciezko zrozumiec? Nie mowie, ze od
    lyzeczek dostaje sie wad zgryzu; od niestosowania piersi jest wieksza
    szansa na wade. I dlatego sie upieram przy stosowaniu chociazby sztucznej.

    > To dlaczego tego się nie stosuje?

    Zapewne dlatego, ze wygodniej i taniej jest uzywac metody tradycyjnej.
    Metoda sztuczna nadaje sie do wyjatkowych przypadkow.

    > A prosiłam - nie kompromituj się! To teraz leć do tej swojej położnej i
    > zapytaj, dlaczego nie wygotowuje się cycków, ale wygotowywuje się
    > wszelkie
    > sztuczne podajniki pokarmu - butelki, kubki, smoczki oraz laktatory i
    > pojemniki na pokarm.

    Chcialem zauwazyc, ze nie ja sie skompromitowalem. Pala z polskiego,
    biologii i chemii w jednej wypowiedzi.
    1. Istnieje cos takiego jak ironia. Zapoznaj sie z definicja.
    2. Wygotowywanie, jako forma odkazania, jest malo skuteczne.
    3. Istnieje znacznie wiecej, skuteczniejszych niz wygotowywanie, metod
    pozbywania sie bakterii, wirusow, mykotoksyn.

    > Link, chłopcze! Nie będę szła z Twojego powodu na kurs dla prowadzących
    > grupy wsparcia.

    A szkoda. Moze by sie przydal.

    > Zaraz, chwila moment. Czy mi się wydaje, że prosiłam o link do info o
    > sztucznej piersi, którą mogą karmić mężczyźni (poczytaj uważnie, tam
    > naprawdę
    > było słowo "sztuczne" które tak fajnie sobie wyciąłeś w tym kwadratowym
    > nawiasie :D ) a Ty podałeś mi link do informacji o facecie, który
    > powiedział,
    > że karmił swoje dziecko swoim własnym mlekiem?

    Musisz wreszcie sie nauczyc - poza internetem istnieje jeszcze wiele
    innych zrodel informacji. Odsylam raz jeszcze na kurs - tam wszystko
    wytlumacza. Jesli nie akceptujesz takiego rozwiazania - odbieram to jaka
    chec ucieczki przed prawda i niechec przyznania sie do bledu.

    Odszczekam wszystko, jak umiescisz link zaprzeczajacy mojej tezie.
    BTW: przypominam, ze internet jest wyjatkowo malo wiarygodnym zrodlem
    informacji naukowych. Ale zadowole sie kazdym linkiem zaprzeczajacym
    istnienia sztucznej piersi do karmienia.

    > Powtarzam - jeżeli nie zobaczę tu linka do informacji, zdjecia, ryciny
    > pokazującej sztuczną pierś, którą może karmić mężczyzna, zmniejszając
    > ryzyko wystąpienia wady zgryzu (co wyklucza formę butelka+rurka) -
    > kończę dyskusję, wychodząc z założenia, że bredzisz.

    Alez prosze bardzo:
    http://poznaj.moich.rodzicow.filmweb.pl/
    Instrukcja obslugi: nalezy zapisac sobie na kartce tytul filmu. Przejsc
    sie do wypozyczalni i wypozyczyc go (bedzie wiadomo jaki tytul, bo go
    sobie zapisalismy na kartce). Nastepnie, wrocic do domu i wziac sie za
    ogladanie. W srodku znajduje sie informacja audiowizualna dotyczaca
    karmienia sztuczna piersia.

    > Jak umieścisz taki link, to odszczekam.

    A teraz prosze odszczekiwac.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 22. Data: 2007-09-03 08:58:45
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-09-2007 o 08:24:49 Idiom <i...@v...pl> napisał(a):

    > No, nie rozśmieszaj mnie :D Zdecydowanie było to "na temat" :D
    > Poza tym - prosiłam o fachowe info, a nie - z "Pani Domu" :D

    Ok, to odsylam do wikipedii (na dole sa tez zrodla podane):
    http://en.wikipedia.org/wiki/Male_lactation

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 23. Data: 2007-09-03 18:11:55
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

> [...]
    > lyzeczek dostaje sie wad zgryzu; od niestosowania piersi jest wieksza
    > szansa na wade. I dlatego sie upieram przy stosowaniu chociazby sztucznej.

    Wiesz, po głębszym zastanowieniu się, doszłam do wniosku, że masz rację - z
    przepisu o przerwie na karmienie piersią powinni móc korzystać mężczyźni,
    którzy jednocześnie spełniają wszystkie wymienione przez Ciebie warunki:

    - samotnie wychowują dziecko;
    - karmią je piersią własną lub sztuczną;
    - przed urodzeniem się dziecka nie pracowali na etacie (bo nabyliby prawo do
    urlopu macierzyńskiego), a po urodzeniu się dziecka natychmiast, z powodów
    ekonomicznych, rozpoczeli pracę na etacie;

    Tak... Myślę, że biorąc pod uwagę jak wielu mężczyzn spełnia te warunki można
    spokojnie powiedzieć, że przepis jest niesprawiedliwy...

    A poza tym - sugestie, że w domach powinny być stacje odkażania (na wiele
    róznych sposobów, bo wygotowanie butelki jest mało skuteczne - choć jest to
    na kursach dla przyszłych rodziców, przez lekarzy i położne polecane jako
    najlepsza domowa metoda) i film komediowy jako źródło informacji...

    Jak dla mnie wystarczy.

    EOT

    Monika

  • 24. Data: 2007-09-03 21:41:13
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-09-2007 o 20:11:55 Idiom <i...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > prawo do urlopu macierzyńskiego), a po urodzeniu się dziecka
    > natychmiast, z powodów ekonomicznych, rozpoczeli pracę na etacie;

    Ale po co takie obwarowania? Wykazalem Ci, ze mezczyzni sa zdolni do
    karmienia piersia (i to prawdziwa, wlasna). Czemu tylko kobiecie ma
    przyslugiwac prawo do przerwy? Ustawa powinna pojsc pod TK.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.