  • 1. Data: 2003-02-05 12:22:32
    Temat: Działalność w mieszkaniu spółdzielczym
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Witam !!!

    Prowadzę działalność w jednym pokoju mieszkania (4 piętro), które
    wykupiłem na własność. W związku z tym mam pytanie, czy spółdzielnia może
    pobierać ode mnie pieniądze za to, że ja prowadzę działalność we własnym
    mieszkaniu ?

    Pozdrowienia
    Max

  • 2. Data: 2003-02-05 12:55:23
    Temat: Re: Działalność w mieszkaniu spółdzielczym
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> wrote in message
    > nie

    Z tym, ze nie jest to PANSKIE mieszkanie, tylko "spoldzielcze"

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-05 13:00:17
    Temat: Odp: Działalność w mieszkaniu spółdzielczym
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    nie

  • 4. Data: 2003-02-05 13:04:15
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Mieszkanie mam własnościowe. No chyba, że czegoś nie rozumiem. Wykupiłem go
    kilka lat temu.

    Max

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b1r1i3$np$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

  • 5. Data: 2003-02-05 13:05:45
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Otrzymałem jednak od spółdzielni fakturę do zapłacenia za prowadzenie
    działalności. Na, jakiej podstawie nie muszę im płacić ?

    pozdrowienia
    Max

  • 6. Data: 2003-02-05 13:06:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Max" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Mieszkanie mam własnościowe. No chyba, że czegoś nie rozumiem. Wykupiłem
    go
    > kilka lat temu.

    A ma Pan moze Akt Notarialny ?

    Tam jest napisane co pan ma....
    Podejrzewam ze
    "Spoldzielcze prawo wlasnosciowe do lokalu vvvv mieszczacego sie
    w xxxxx".

    PRAWO a nie MIESZKANIE.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-05 13:18:28
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b1r27p$4cb$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Max" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > go
    >
    > A ma Pan moze Akt Notarialny ?
    >
    > Tam jest napisane co pan ma....
    > Podejrzewam ze
    > "Spoldzielcze prawo wlasnosciowe do lokalu vvvv mieszczacego sie
    > w xxxxx".
    >
    > PRAWO a nie MIESZKANIE.
    >
    > Boguslaw

    Aktu notarialnego, ani wpisu w księgi wieczyste nie mam, gdyż sprawa gruntu
    w mieszkaniach spółdzielczych nie jest podobno jeszcze rozwiązana. Tak więc
    mam mieszkanie, ale grunt chyba należy do Państwa.
    Czy jest jakaś możliwość, żeby nie płacić im za coś co jest moje (jak widzę
    tylko w teorii).

    Pozdrowienia
    Max

  • 8. Data: 2003-02-05 13:33:44
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Otrzymałem jednak od spółdzielni fakturę do zapłacenia za prowadzenie
    > działalności. Na, jakiej podstawie nie muszę im płacić ?

    Od czasu do czasu wspomina się, że jeśli lokal/pomieszczenie nie
    traci swojego charakteru mieszkalnego to dodatkowych opłat nie ma.
    Bliższych informacji i podstawy prawnej niestety nie podam
    bo nie znam.

    pozd.Pix

  • 9. Data: 2003-02-05 13:34:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:b1r27p$4cb$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    Wykupiłem

    > Aktu notarialnego, ani wpisu w księgi wieczyste nie mam,

    No to ma pan pismo ze spoldzielni co pan ma.

    > gdyż sprawa gruntu
    > w mieszkaniach spółdzielczych nie jest podobno jeszcze rozwiązana. Tak
    więc
    > mam mieszkanie, ale grunt chyba należy do Państwa.

    Mysle ze sie pan myli. Podtrzymuje,z e pewnie ma pan
    "wlasnosciowe prawo dolokalu". A lokal jest spoldzieni.

    > Czy jest jakaś możliwość, żeby nie płacić im za coś co jest moje (jak
    widzę
    > tylko w teorii).

    Sprzedac prawo do mieszkania i kupic mieszkanie.

    Albo zmienic prawo wlasnosciwoe na wlasnosc.
    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-02-05 23:41:57
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Otrzymałem jednak od spółdzielni fakturę do zapłacenia za prowadzenie
    działalności.

    To niech im Pan odeśle fakturę i w piśmie poprosi o podstawę prawną do
    takiego postępowania.
    Z dotychczasowego orzecznictwa wynika jasno że jest pan obowiązany do
    pokrycia rzeczywistego wzrostu kosztów wynikających z prowadzonej przez pana
    działalności w lokalu.

    > Na, jakiej podstawie nie muszę im płacić ?

    na podstawie orzeczenia SN z dnia 5 grudnia 1991 III CZP 127/91 - OSN z
    1992r z.9 poz.209
    jak znajdę to zacytuję

    Stan_Z