  • 1. Data: 2003-02-05 11:40:28
    Temat: darowizna a małżenstwo
    Od: "ister bowi" <e...@N...gazeta.pl>

    Ciotka chce przepisac na mnie mieszkanie. Moje małżeństwo przechodzi ostanio
    kryzys. Czy w momencie przepisania mieszkania na mnie staje się ono w połowie
    własnoscią mojej żony? A jesli tak to co mozna zrobic aby tak nie było
    (slyszalerm ze jest cos takiego jak przepisanie w majątek osobisty). Nie chcę
    go stracić w przypadku rozwodu.
    Enum.

  • 2. Data: 2003-02-05 11:48:41
    Temat: Re: darowizna a małżenstwo
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > własnoscią mojej żony? A jesli tak to co mozna zrobic aby tak nie było
    > (slyszalerm ze jest cos takiego jak przepisanie w majątek osobisty). Nie

    Czesc!

    Nie masz sie co martwic...

    Art. 33. Odrębny majątek każdego z małżonków stanowią:
    1) przedmioty majątkowe nabyte przed powstaniem wspólności ustawowej;
    2) przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub DAROWIZNE,
    chyba że spadkodawca lub darczyńca inaczej postanowił;

    Zawierasz z ciotka umowe darowizny, ciotka oczywiscie "inaczej nie
    postanawia"
    i finito.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-02-05 11:55:26
    Temat: Odp: darowizna a małżenstwo
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    Jeśli to mieszkanie własnosicowe spółdzielcze - będzie współwłasnościa,
    ezeli inne - to będzie tylko Twoje

    No chyba, że masz z Żoną intercyzę, to może być jeszcze inaczej

    BS

  • 4. Data: 2003-02-05 14:44:27
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik ister bowi <e...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b1qt7c$3dc$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > własnoscią mojej żony? A jesli tak to co mozna zrobic aby tak nie było
    > (slyszalerm ze jest cos takiego jak przepisanie w majątek osobisty). Nie

    spisanie umowy notarialnej z zastrzeżeniem ,ze jest to twój majątek odrębny
    ,ciocia musi to zastrzec ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-05 21:43:04
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > spisanie umowy notarialnej z zastrzeżeniem ,ze jest to twój majątek
    odrębny
    > ,ciocia musi to zastrzec ...
    >
    > Sandra

    Czemu _musi_ to zastrzec ?

  • 6. Data: 2003-02-06 01:44:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b1s0hd$fqn$...@w...wro.vectranet.pl...
    > Czemu _musi_ to zastrzec ?

    w zależności co wchodzi w skład tej darowizny a tym samym zgodnie z
    art.49§3 można dodatkow zastrzec ,że przedmioty z tyt. dziedziczenia,zapisu
    czy darowizny nie wejdą do wspólności...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-02-06 09:55:59
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > art.49§3 można dodatkow zastrzec ,że przedmioty z tyt.
    dziedziczenia,zapisu
    > czy darowizny nie wejdą do wspólności...

    Czesc!

    Ale ten art. stosujemy przy wspolnosci rozszerzonej i wtedy
    darczynca moze tak zastrzec, aby jednak przedmiot jego
    darowizny wszedl do majatku odrebnego.

    W opisanej przez w/w kolege sytuacji chodzi raczej o
    art.33 par. 2, a on stanowi, ze moze zastrzec ABY
    przedmioty te weszly do majatku wspolnego. W innym
    wypadku, braku zastrzezenia, przedmioty wchodza do
    majatku odrebnego.

    Konrad