  • 21. Data: 2010-10-21 19:10:18
    Temat: Re: Działalność gospodarcza a zameldowanie.
    Od: "Pa,paSmurf" <b...@i...pl>

    Órzytkownik "Tomy M." napisał:

    > Od kiedy to jest niezgodne z prawem?!
    > Mam dwa mieszkania, nie wiem w którym dzisiaj będę
    > nocował bo to zależy od wielu czynników, np. od ilości
    > zamówień bo w jednym z mieszkań mam pracownię.
    > Gdzie mam się zameldować?
    > Komuna wróciła?

    nie wruciła, ona zafsze tu była!:O(
    musisz sobie kupić wus boryny:O)

  • 22. Data: 2010-10-21 19:10:23
    Od: "Pa,paSmurf" <b...@i...pl>

    Órzytkownik <sympatyczna_poczta_a>:

    > Tam, gdzie mieszkasz, a nie w danym momencie nocujesz. Jak nie rozumiesz,
    > to inaczej. Tam, gdzie trzymasz albumy rodzinne.

    ło rany, co za komuno urzędaska propaganda:O)
    czytałeś ty kiedyś chociaż ustawę o obowiązku meldunkowym?:O)
    widziałęś tam gdzieś jakiś artykuł o albumach zdjęciowych?:O)

  • 23. Data: 2010-10-22 06:45:27
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik Pa,paSmurf napisał:

    > tylko że tego zamiaru mieć nie musi:O)

    Pewnie, że nie musi. Nie chodzi o to, czy trzeba się meldować czy nie
    trzeba. Tylko jak urzędy podchodzą do tej kwestii. Urząd skarbowy nie ma
    z tym żadnego problemu, podajesz miejsce stałego zameldowania (jeśli
    posiadasz), miejsce zamieszkania i adres do korespondencji. Właściwym US
    dla Ciebie staje się urząd w/g miejsca zamieszkania, a miejsce
    zameldowania nic ich nie obchodzi. Natomiast właściwym urzędem pracy już
    jest urząd w/g miejsca zameldowania (stałego lub czasowego) i nie
    obchodzi ich, że mieszkasz 10 lat w jakimś mieście bez meldunku, bo nie
    zarejestrują Ciebie jako bezrobotnego, tylko odeślą do urzędu gdzie
    jesteś zameldowany. Podobnie jest z rejestracją samochodu, głosowaniem i
    innymi. Ogólnie meldunek w innym mieście niż się mieszka lub jego brak
    bywa upierdliwy i czasami wprowadza niepotrzebne utrudnienia, choć wcale
    nie jest niczym strasznym, bo takich spraw nie załatwia się na co dzień.

  • 24. Data: 2010-10-22 10:35:37
    Od: "Pa,paSmurf" <b...@i...pl>

    Órzytkownik "max441" napisał:

> [...]
    > tym żadnego problemu, podajesz miejsce stałego zameldowania (jeśli
    > posiadasz), miejsce zamieszkania i adres do korespondencji.

    z tym miejscem zamieszkania to jest jakaś hunijna nowomowa, jakieś prawo
    pejsiastych korporacji z łolstrit wprowadzane nam na siłe (traktat lesboński
    kturego nikt na oczy nie widział).
    więc ci tłumaczę, miejsca zamieszkania mieć nie musisz, a zameldowania
    tak!!!:O)

    > Właściwym US dla Ciebie staje się urząd w/g miejsca zamieszkania, a
    > miejsce zameldowania nic ich nie obchodzi.

    chcesz powiedzieć że jeśli nie posiadasz miejsca zamieszkania to nie płacisz
    podatkuf?:O)

> [...]
    > mieszka lub jego brak bywa upierdliwy i czasami wprowadza niepotrzebne
    > utrudnienia, choć wcale nie jest niczym strasznym, bo takich spraw nie

    więc nie rupmy wiochy i dajmy sobie spokuj z tym miejscem zamieszknia,
    wystarczy ze jest zameldowania, jak mieszkasz gdzieś 10 lat to wystarczy że
    się tam zameldujesz, po kiego ci jakieś miejsca mieszkaniowe?:O)

  • 25. Data: 2010-10-22 10:39:27
    Od: <s...@a...pl>

    Skorzystaj z jakiegoś darmowego programu ze słownikiem, popraw błędy i wyślij to
    jeszcze raz. Wtedy można będzie zrozumieć, co napisałeś, i do tego się odnieść.

  • 26. Data: 2010-10-22 18:25:17
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-10-22 12:35, Pa,paSmurf pisze:

> [...]
    > lesboński
    > kturego nikt na oczy nie widział).
    > więc ci tłumaczę, miejsca zamieszkania mieć nie musisz, a zameldowania

    Powiedz to tym co mieszkają pod mostem.

    > chcesz powiedzieć że jeśli nie posiadasz miejsca zamieszkania to nie
    > płacisz
    > podatkuf?:O)

    Pracujesz na etacie to widać, US widziałeś tylko na filmach.

    > więc nie rupmy wiochy i dajmy sobie spokuj z tym miejscem zamieszknia,
    > wystarczy ze jest zameldowania, jak mieszkasz gdzieś 10 lat to wystarczy że
    > się tam zameldujesz, po kiego ci jakieś miejsca mieszkaniowe?:O)

    Nie rupimy wiochy. Zameldować to się możesz u naczelnika ZK.
    Ludzie ZAMIESZKUJĄ. Znam takich którzy zamiesszkują na działce
    budowlanej nr ...

    Tomy M.

  • 27. Data: 2010-10-22 20:22:20
    Od: max441 <m...@w...pl>

> [...]
    > z tym miejscem zamieszkania to jest jakaś hunijna nowomowa, jakieś prawo
    > pejsiastych korporacji z łolstrit wprowadzane nam na siłe (traktat

    Miejsce zamieszkania to termin obowiązujący w prawie cywilnym (zanim
    unię na oczy widziałeś), określający miejsce gdzie skupiają się Twoje
    główne interesy życiowe. Obowiązek meldunkowy wynika z prawa
    administracyjnego.

    > więc ci tłumaczę, miejsca zamieszkania mieć nie musisz, a zameldowania
    > tak!!!:O)

    W miejscu zameldowania trzeba mieszkać, bo inaczej można zostać
    wymeldowanym w trybie administracyjnym.

    > chcesz powiedzieć że jeśli nie posiadasz miejsca zamieszkania to nie
    > płacisz
    > podatkuf?:O)

    Miejsce zamieszkania może (powinno) być tożsame z miejscem zameldowania.
    Jeszcze nie słyszałem o włóczęgach płacących podatek dochodowy.

    > więc nie rupmy wiochy i dajmy sobie spokuj z tym miejscem zamieszknia,
    > wystarczy ze jest zameldowania, jak mieszkasz gdzieś 10 lat to wystarczy że
    > się tam zameldujesz, po kiego ci jakieś miejsca mieszkaniowe?:O)

    A kto tu robi wiochę?

  • 28. Data: 2010-10-22 22:07:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2010, Pa,paSmurf wrote:

    > chcesz powiedzieć że jeśli nie posiadasz miejsca zamieszkania to nie płacisz
    > podatkuf?:O)

    Masz wyjątkowy talent do przypisywania komuś wniosków, których on nie
    napisał, tudzież udawania że wiesz czego nie wiesz.
    Najpierw przeczytaj art.3.1a ustawy o podatku dochodowym (kogo uważa się
    za mającego miejsce zamieszkania na terytorium RP) a potem art.17
    Ordynacji.
    Pomijając taki drobiazg, że miejsca zamieszkania się nie posiada
    (mimo, że można posiadać np. nieruchomość wskazaną jako m-ce
    zamieszkania, samo miejsce zamieszkania moża *mieć* i można je
    *zmienić*, ale nie ma ono cechy "zbywalności"), to ma się je
    tam gdzie się przebywa, zaś dla potrzeb podatkowych ma ono
    charakter deklaratywny - podatnik zgłasza na NIP-1 lub NIP-3
    owo miejsce i basta (ze skutakami np. z art.282c.1.1.c Ordynacji,
    jeśli zgłoszone lokalizacja "nie działa") - i w odróżnieniu
    od zameldowania, "karą" są skutki jak z owego artykułu
    (organ może przyjąć że "skoro podatnik zgłosił ze tam mieszka
    to doręczenia pod tę lokalizację są skuteczne).
    A jak chodzi o "robienie wiochy", to w przykładzie mowa wprost
    o łamaniu prawa (10 lat mieszkania bez meldunku), zagrożonym
    sporą grzywną (choć słabo ściganym) - tyle, że jest to sprawa
    *NIE* przekładająca się na podatki...

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-10-23 08:48:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    > A jak chodzi o "robienie wiochy", to w przykładzie mowa wprost
    > o łamaniu prawa (10 lat mieszkania bez meldunku), zagrożonym
    > sporą grzywną (choć słabo ściganym)

    Nie zapominajmy o prokuratorze z ustawy o obowiązku obrony RP.

    --
    Tomek

  • 30. Data: 2010-10-23 10:37:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2010, kenubi wrote:

    > Tak z ciekawości, bo już drugi raz w tym wątku czytam o innych miejscach
    > przechowywania dokumentacji ale jakoś nikt nie podał tych innych miejsc,
    > oprócz >np. biurem< - co wynika banalnie z samego druku zgłoszeniowego i nie
    > jest dla mnie żadnym przykładem.

    Bo ta lista miejsc wcale nie jest taka szeroka, zależy od rodzaju
    dokumentów o których mowa (inaczej dla księgi, inaczej dla ewidencji
    pomocniczych które niekiedy wręcz muszą "uzupełniać" księgę i być
    w miejsach w których księgi nie ma) i obejmuje:
    - "miejsce wskazane jako siedzibę"
    - zakłady (przedsiębiorstwa) - jeden podatnik mający kilka przedsiębiorstw
    (zakładów) może w każdym prowadzić odrębną księgę
    - biura rachunkowe

    Jeśli nie jest możliwe fizycznie bieżące ewidencjonowanie przychodów
    w księdze (np. kiedy księga jest w biurze), potrzebne są ewidencje
    sprzedaży.
    Par.8 rozporządzenia:

    pzdr, Gotfryd