  • 1. Data: 2002-07-17 09:49:04
    Temat: Dwa różne pytania !!!
    Od: "nelson" <p...@s...pl>

    Witam

    Proszę szanownych grupowiczów o odpowiedź na nast. pytania:

    1. Czy istnieje jakiś przepis mówiący o odległości zaparkowanego
    samochodu od ściany bloku (okna) na podwórku, które nie jest
    parkingiem i parkują tam wszyscy lokatorzy ??? Podwórko jest
    własnością wspólnoty mieszkaniowej i czy ona może wydać jakiś
    nakaz dotyczący powyższego sposobu parkowania ???
    Jestem członkiem tej wpólnoty jeśli to cos zmienia...

    2. Dokonałem zamiany własnościowego mieszkania spółdzielczego
    na własnościowe mieszkanie komunalne. Cena mieszkania spółdzielczego
    została określona w akcie notarialnym przeze mnie, a cena mieszkania
    komunalnego została ustalona przez urząd miasta (wycena biegłego).
    Te ceny stanowiły podstawę do naliczenia podatku dla urzędu skarbowego.
    Teraz dostaliśmy pismo o wszczęciu przez urząd skarbowy postępowania
    w sprawie zaniżenia kwoty podatku wynikającej z zanizenia wartości mieszkań.
    (US sugeruje w wezwaniu własne ceny).
    Czy US może podważyć wycenę mieszkania komunalnego wykonaną przez
    rzeczoznawce na zlecenie urzędu miasta ???
    A co z ceną mieszkania spółdzielczego, którą sam ustaliłem ???
    Jak sie bronic przed US

    Piotrek

    Piotrek
    ___________________________
    Piotr Medela
    PIW Fortech Kraków tel. 0-12 6340191
    p...@f...krakow.pl

  • 2. Data: 2002-07-17 14:06:54
    Temat: Re: Dwa różne pytania !!!
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik nelson <p...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
    > samochodu od ściany bloku (okna) na podwórku, które nie jest
    > parkingiem i parkują tam wszyscy lokatorzy ???

    nigdy nie spotkałem jak chodzi o ścianę. Chodnik wiadomo ma zostać 1.5 metra
    dla pieszych.

    Podwórko jest
    > własnością wspólnoty mieszkaniowej i czy ona może wydać jakiś
    > nakaz dotyczący powyższego sposobu parkowania ???
    > Jestem członkiem tej wpólnoty jeśli to cos zmienia...

    Jak to jest teren prywatny to mogą sobie ustalać co chcą. Tylko że nie ma
    żadnej możliwości wyegzekwowania tego. Ani Policja ani Straz miejska się tym
    nie zajmie.

> [...]
    > rzeczoznawce na zlecenie urzędu miasta ???
    > A co z ceną mieszkania spółdzielczego, którą sam ustaliłem ???

    Muszę ten temat wrzucić na moje FAQ ;-)
    US może podważyć każdą wycenę jeżeli cena nie zgadza się z ich tabelami.
    Niestety nie wiele da się zrobić. Jeżeli mieszkanie/budynek mają jakieś
    poważne wady budowlane czy instalacji (nie chodzi o pęknięcia na suficie) to
    można wtedy składać pismo wraz z dokumentami i próbować. Inaczej szkoda
    czasu.
    Przypuszczalnie chodzi o Twoją wycenę. Po prostu bedziesz musiał dopłacić
    podtek. Bez odsetek, bez żadnych kar.
    Dopłacałem już dwa razy, nie można się obronić.
    powodzenia
    WS

  • 3. Data: 2002-07-17 15:58:32
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ah3tr9$7et$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Muszę ten temat wrzucić na moje FAQ ;-)
    > US może podważyć każdą wycenę jeżeli cena nie zgadza się z ich tabelami.
    > Niestety nie wiele da się zrobić.

    Czy powołanie rzeczoznawcy uwazasz, ze to "niewiele".
    IMHO to bardzo duzo.
    W zaleznosci od odchylki wyceny od ceny podanej w akcie za prace
    rzeczoznawcy zaplaci US lub podatnicy.

    Karol

  • 4. Data: 2002-07-17 16:40:53
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wrote:
    > W zaleznosci od odchylki wyceny od ceny podanej w akcie za prace
    > rzeczoznawcy zaplaci US lub podatnicy.

    Czyli zawsze podatnicy niestety
    Jacek

  • 5. Data: 2002-07-18 21:48:48
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Jacek <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah46mf$o0g$...@n...tpi.pl...

    > Czyli zawsze podatnicy niestety
    > Jacek

    Nie mam na myśli powoływania rzeczoznawcy. To odradzam szczerze ;-)
    Ja w moim przypadku miałem akurat niekorzystną ekspertyzę kominiarską i
    decyzję nadzoru budowlanego co pozwoliło mi urwać trochę z wartości budynku.

    WS