  • 1. Data: 2002-07-17 07:46:34
    Temat: Pytanie: gwarancja, rekojmia
    Od: "abs" <a...@a...net.pl>

    Witam.

    Zwracam sie do Was z prosba o porade w nastepujacej sprawie. Moj dysk
    twardy byl juz dwa razy wymieniany na nowy. Posiadam teraz trzeci
    egzemplarz, ktory wlasnie odmowil dzialania. Czy mam prawo zadac od
    sprzedawcy zwrotu pieniedzy czy tez jedyne co moge dostac to nowy dysk ?
    Dyski takiego typu jak moj sa jednak juz niedostepne i prawdopodobnie
    sprzedawca zaproponuje mi wymiane na egzemplarz o lepszych parametrach.
    Czy jesli jednak zarzadam takiego dysku jak poprzedni i nie bedzie on
    dostepny, to czy sprzedawca musi mi zwrocic gotowke ? Sadze, ze mi sie to
    nalezy chociazby ze wzgledu na straty poniesione z tytulu utraty danych na
    kolejnych psujacych sie dyskach.
    I jeszcze jedna sprawa: niestety przy zakupie dysku nie otrzymalem karty
    kwarancyjnej. Moj blad, ze sie nie upomnialem. Mam tylko rachunek z kasy
    fiskalnej na ktorym juz bardzo malo widac. Jednak kazda wymiana dysku jest
    odnotowana wraz z data i podpisem sprzedajacego na odwrocie tegoz
    rachunku.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi,
    ABS

  • 2. Data: 2002-07-17 07:58:29
    Temat: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedzi,
    > ABS
    >
    >Sprawa interesujaca i wygrana dla CIebie.
    Odpowiedezialnosc sprzedawcy wynika z tyt.reżimu rękojmi przewidzianej w KC.
    Dodatkowy plus to fakt nie posiadania przez Ciebie karty gwarancyjnej albowiem
    w tym wypadku Twoj dysku był juz wymieniany w zw.z czym stawiając żądanie
    sprzedawcy nie będzie on mogl zastosowac swojego kontruuprawnienia polegajacego
    na wymianie rzeczy na nowa wolna od wad _ bo to juz bylo uczynione 2 razy. Co
    wiecej fakt dokonania tej wymiany wskazuje na istotnosc wad ktoresprawily iz
    musial tego dokonac. Dlatego tez zloz wniosek reklamacyjny w ramach rekojmi z
    zadaniem odstapienia od umowy za zwrotem kosztow. I czekaj na rozpatrzeie
    sprawy 14 dni.

    Nie bedziesz mial obowiazku przyjac naprawionego dysku, ani dysku nowego nawet
    lepszego (choc zasadnosc moze byc po twojej stronie w tym wypadku)... bedzie
    musial zwrocic Ci pieniadze i wszelkie koszty poniesione z faktem wystapienia
    wady

    i...@h...pl

  • 3. Data: 2002-07-17 08:12:42
    Od: "abs" <a...@a...net.pl>

    > Dodatkowy plus to fakt nie posiadania przez Ciebie karty gwarancyjnej
    albowiem
    > w tym wypadku Twoj dysku był juz wymieniany

    Hmm... Nie rozumiem o co chodzi powyzej... Ze nie mam karty to lepiej ???

    A za reszte dzieki wielkie.
    ABS

  • 4. Data: 2002-07-17 08:25:23
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > albowiem
    >
    > Hmm... Nie rozumiem o co chodzi powyzej... Ze nie mam karty to lepiej ???
    >
    > A za reszte dzieki wielkie.
    > ABS

    Jestem na www.chat.onet.pl pokoj PRACA jeszcze 20 min wpadnij to wytlumacze
    albo ringnij do mnie 505 863 673

  • 5. Data: 2002-07-17 08:34:49
    Od: <p...@p...onet.pl>

    sa dwa rezimy odpowiedzialnosci z tytul;u gwarancji (dokument gwarancyjny) i
    niezalezny z tytulu rekojmi . bardziej korzystny ... jesli reklamowales i nie
    masz karty oznacza ze reklamacja w ramach rekojmi miala miejsce.... to przez
    sie wylacza mozliwosc skorzystanai z kontruuprawnienia o ktorym pisalem wyzej.

  • 6. Data: 2002-07-17 10:03:32
    Od: "abs" <a...@a...net.pl>

> [...]
    przez
    > sie wylacza mozliwosc skorzystanai z kontruuprawnienia o ktorym pisalem

    Rozumiem. To teraz mam zlozyc wniosek o zwrot pieniedzy ? Moglbys
    podpowiedziec jak takie 'podanie' powinno wygladac, na jakie artykuly KC
    powinienem sie powolac ?

    Dziekuje za odpowiedz,
    ABS

  • 7. Data: 2002-07-17 10:31:49
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Imie nazwisko data
    adres

    Zgloszenie reklamacyjne

    W dn. ..... zawarta zostala um.spzredazy pomiedzy ....... a kupujacym ......
    ktorej przediotem byl ......

    Majaz na uwadze zaistnialy stan faktyczny wystapienie wady w przedmiocei
    sprzedazy, korzystajac z ochrony w ramach rękojmi, wystepuuje z roszczeniem
    odstapineia od umowy za zwrotem ceny kupna. (art. 560 par. 1 kodeksu cywilnego)
    Nadmieniam iz charaker wady jest istotny albowiem uniemozliwia ona prawidlowe
    korzystanie z towaru w sposob zgodny z jego gospodarczym rpzeznaczeniem. Pragne
    zwrocic takze uwagę na fakt iz wspominany towar byl dwu krotnie wymieniany na
    nowy. (podaj daty)

    tyle na szybko skorbnalem jak cods dzwon

  • 8. Data: 2002-07-17 14:11:05
    Od: "abs" <a...@a...net.pl>

    > Imie nazwisko data
    > adres

    Dzieki Ci wielkie.
    Pozdr,
    ABS

  • 9. Data: 2002-07-18 11:17:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    [...]
> [...]
    Pragne
    > zwrocic takze uwagę na fakt iz wspominany towar byl dwu krotnie wymieniany

    Mysle, ze cos kombinujecie.

    Co to za "istoptna wada" powodujaca niemoznasc prawidlowego korzystania ?
    Jak taka niemoznosc objawia sie w przypadku wymiany na NOWY o tych samych,
    lub lepszych parametrach ?

    Zaczynam "brzydko podejrzewac", ze zwietrzyl pan interes kupna 40 GB dysku
    wzamian za pieniadze za uszkodzony 10 GB i to jest zasadnicza przyczyna owej
    niemoznosci.

    Boguslaw