  • 1. Data: 2002-07-17 08:39:34
    Temat: 3 pytania wieczysto-ksiegowe (nowe mieskzanie)
    Od: e-X <m...@p...eu.org>

    Mam nastepujace watpliwosci (nowe mieszkanko :))) ):

    - czy to ok z punktu widzenia mojego bezpieczesntwa, jesli KW budynku jest
    obciazana hipoteka (kredyt developera), natomiast dla mojego mieszkania
    (odrebny lokal) ma byc wydzielona ksiega z tej KW - i - za zgoda
    kredytodawcy - ma miec 'czysta', nieobciazona ksiege ?

    - czy mozna zlozyc do sadu wniosek o wpis kredytu do hipoteki (chodzi o
    kredyt hipoteczny na mieszkanie), gdy sama ksiega jeszcze nie zostala
    zalozona ?

    Tzn. wraz z aktem notarialnym zakupu idzie od notariusza wniosek o zalozenie
    i wpis wlasnosci do ksiegi; natomiast czy wniosek o wpis hipoteki na korzysc
    banku mozna zlozyc niezaleznie ?
    W projekcie aktu ten wniosek jest ujety, jednak ja nie bardzo mam ochote
    doplacac 700 zl za przeslanie wniosku, ktory i tak sam zalatwiam z banku...

    - jezeli nie czy mozna opierac sie na takim przepisie (z Rozporzadzania MS w
    spr. taksy notarialnej)

    § 11. 1.

    Jeżeli jednym aktem notarialnym, sporzšdzonym między tymi samymi osobami,
    objęto kilka czynnoœci dotyczšcych tego samego przedmiotu i pozostajšcych ze
    sobš w takim stosunku, że jedna z tych czynnoœci ma charakter czynnoœci
    głównej, a inne majš charakter czynnoœci ubocznych i nie mogš istnieć bez
    czynnoœci głównej - maksymalna stawka wynagrodzenia za sporzšdzenie tego
    aktu jest ustalana według czynnoœci głównej.

    Bede bardzo wdzieczny za wskazowki lub odeslanie do odpowiednich zrodel.

    K.