  • 1. Data: 2002-07-17 08:38:45
    Temat: SP. Z O.O. - koszty zalozenia, dzialalnosci
    Od: "AG" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Mysle o zalozeniu Sp. z ograniczona odpowiedzialnoscia (jednoosobowa).
    Czy ktos z grupowiczow zna odpowiedzi na ponizsze kwestie:
    - koszt rejestracji spolki (sad, notariusz, , ogloszenie w monitorze inne)
    - skad sciagnac spis dzialalnosci (trzeba go wpisac do rodzajow prowadzonej
    dzialnosci)
    - jak wygladaja koszty funkcjonowania spolki (np. audyt)
    - dobre rady przy zakladaniu sp.

    Ew. gdzie moge znalezc odpowiedzi na powyzsze pytania.
    Za odpowiedz na postawione pytania bylbym bardzo wdzieczny.

  • 2. Data: 2002-07-17 16:45:09
    Temat: Re: SP. Z O.O. - koszty zalozenia, dzialalnosci
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzialnosci)
    > - jak wygladaja koszty funkcjonowania spolki (np. audyt)

    Jednoosobowa sp. z o.o. to najgorsze (czyt. najdroższe) rozwiązanie z możliwych.
    Dobra rada: znajdź "mniejszościowego" wspólnika - choćby "słupa" albo znajdź
    inne rozwiązanie (inna forma prawna).

    > Ew. gdzie moge znalezc odpowiedzi na powyzsze pytania.
    > Za odpowiedz na postawione pytania bylbym bardzo wdzieczny.

    Zajrzyj na forum prawne http://forum.sow.pl i ew. pytaj.

    Powodzenia :)

  • 3. Data: 2002-07-18 11:51:46
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

> [...]
    możliwych.
    > Dobra rada: znajdź "mniejszościowego" wspólnika - choćby "słupa" albo

    KOszty założenia spólki nie sa jednakowe. Najlepiej zapytać lokalnego
    prawnika ile bierze za napisanie umowy spółki i to samo pytanie skierować
    do notariusza - ile za notarialną umowe społki z oo. Cena z reguły zależy
    m.in od kapitału zakładowego .
    Teraz sp. zo.o. rejestruje się w KRS . Za RHB przyszło mi zapłacić ponad
    1000 zł . Prowadzenie to księgowość pełna 500 zł + VAt + raz w roku bilans
    500 zł + vat ( mała spółka, cena minimalna podobno) . Małe spółki z o.o.
    ( jakiś tam obrót albo ilość zatrudnionych - nei wiem dokładnie) adytu już
    nie robią. Musisz się zastanowić nad stroną kosztów. Jeżli masz sp. zo.o. i
    wykazujesz zyski , płacisz 27 % podatku dochodowego . Jako udziałowiec
    mozesz sobie wypłącić dywidendę ( podatek 20 % ) ale z czystego zysku to
    znaczy po opłąceniu tego pierwszego podatku . Chyba że masz koszty np umowy
    zlecenia.
    To co wpisać w zakres działalności znajdziesz wpisując np w google.com
    słowo kluczowe EKD . I nie żałuj miejsca. Wpisz wszystko ( albo prawie) .
    Każda zmiana zakresu to zmiana umowy spółki notariusz - sąd , koszty i czas.
    Jeżeli się zdecydujesz, to koniecznie wpisz do umowy dwie rzeczy : ż
    epodniesienie kapitału zakłądowego ( do jakiejś kwoty ) nie powoduje zmiany
    umowy spółki oraz że zarząd ma prawo do zawierania umów i przyjmowania
    zobowiązań przekraczających dwukrotność kapitału zakładowego ( pod
    warunkiem że TY jesteś ZArządem ). W przeciwnym razie, przy każdej tego typu
    tranzakcji będzie trzeba pisac uchwałę ze zgromadzenia Wspólnków ( nawet
    jeśli jesteś jednym wpólnikiem i jedoosobowym zarządem )
    Ewa

  • 4. Data: 2002-07-18 12:01:05
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Ewa R oznajmił::

    > Jeżeli się zdecydujesz, to koniecznie wpisz do umowy dwie rzeczy : ż
    > epodniesienie kapitału zakłądowego ( do jakiejś kwoty ) nie powoduje zmiany
    > umowy spółki

    *dokonane w określonym terminie*
    wymóg k.s.h.

    > oraz że zarząd ma prawo do zawierania umów i przyjmowania
    > zobowiązań przekraczających dwukrotność kapitału zakładowego ( pod
    > warunkiem że TY jesteś ZArządem ).

    Myślisz, że będzie tam tyle transkacji pow. 100.000,- zl

    powodzenia w działalności

  • 5. Data: 2002-07-19 10:39:01
    Od: "AG" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Marcin <s...@f...id.pl> napisał(a):

    > Ewa R oznajmił::

    > *dokonane w określonym terminie*
    > wymóg k.s.h.

    > Myślisz, że będzie tam tyle transkacji pow. 100.000,- zl
    >
    > powodzenia w działalności

    Dziekuje wszystkim za dobre rady.