  • 31. Data: 2019-07-30 09:55:28
    Temat: Re: Durczok - kolejny "równiejszy".
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-29 o 22:18, u2 pisze:
> [...]
    ztu-komentarz-dziennikarza-po-decyzji-sadu/zkme2ef

    > Art. 174. Sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu
    > Dz.U.2018.0.1600 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
    >
    > § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu
    > lądowym, wodnym lub powietrznym,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    > § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Gdyby 2.6 promila miało oznaczać katastrofę lądową, to przepis brzmiałby
    tak:

    art. 178a
    § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub
    powietrznym,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    § 2. Jeśli sprawca w wydychanym powietrzu ma więcej niż 2.5 promila

    A że takiego przepisu nie ma, to 2.6 promila łapie się na granicę kary 2
    lat. To, co ponadto ("katastrofa") trzeba by było udowodnić, ale nie na
    podstawie tego, że "miał 2.6, więc mógł spowodować", bo to już groteska
    na równi z kawałem o aparaturze do gwałtu.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2019-07-30 09:56:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To jest podstawa do ewentualnego jego skazania. Ja pytałem o podstawę do
    > tymczasowego aresztu.

    Su2weren nie odróżnia.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2019-07-30 10:01:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 30.07.2019 o 09:55, Liwiusz pisze:
> [...]
    > podstawie tego, że "miał 2.6, więc mógł spowodować", bo to już groteska
    > na równi z kawałem o aparaturze do gwałtu.

    ano, nie trza wymyślać paragrafów na siłę, jest art. 174 kk ? no jest:)

    a Polacken nie potrafią jechać pijani w sztok po autostradzie ? no
    potrafią:)

    --
    I love love

  • 34. Data: 2019-07-30 10:35:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-30 o 10:01, u2 pisze:

    > ano, nie trza wymyślać paragrafów na siłę, jest art. 174 kk ? no jest:)

    Ale dotyczy innej sytuacji. Katastrofę można sprowadzić na trzeźwo, jak
    i katastrofy można nie sprowadzić będąc naprutym. Sprowadzanie tego do
    prostackiej implikacji "jechał napruty, więc sprowadzał
    niebezpieczeństwo katastrofy" jest po prostu robieniem kurwy z logiki.

    > a Polacken nie potrafią jechać pijani w sztok po autostradzie ? no
    > potrafią:)

    Albo potrafią, albo nie potrafią. Jeśli Durczok jechał tak, że
    sprowadzał niebezpieczeństwo katastrofy (na przykład jechał na
    autostradzie pod prąd), to niech to udowodnią. To, czy robił to będąc
    pijanym, czy nie, to już mniej znaczący niuans.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2019-07-30 10:55:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No dobra, wsiądź do samolotu jako pilot napruty do 3,5% i leć, zobaczymy kto będzie
    k.... pod celą.

    -----

  • 38. Data: 2019-07-30 10:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik u2 u...@o...pl ...

    > widać u ciebie przyzwolenie na jazdę po pijaku, widać tutaj są
    > powody, dlaczego ginie tak wiele osób na polskich drogach, najwięcej
    > w UE, pomijając Rumunię:)

    Napisz po prostu ze nie zrozumiałes o czym napisałem...
    Mowa o przesłankach do tymczasowego aresztowania a nie o przyzwoleniu na
    jazde po pijaku.
    Musisz sie zastanowic jaki jest problem i jak go rozwiazac zamiast
    tworzyc jakies popisówki i manipulacje - bedzie trudniej ale z lepszymi
    efektami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 36. Data: 2019-07-30 10:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > Ależ o mój obiektywizm to ty się martwisz. Mam ci pracę/chleb
    > odbierać? :-)

    Ja sie nie martwie, ja po prostu wiem ze ci go brakuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 37. Data: 2019-07-30 10:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik u2 u...@o...pl ...

    > jest podejrzenie że oskarżony będzie
    > wpływał na przebieg śledztwa i procesu poprzez przekaziory masowego
    > rażenia ? no jest:)

    Chyba tylko w twojej głowie...
    Gosc sie przyznał.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 39. Data: 2019-07-30 11:21:10
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
> [...]
    > na podstawie tego, że "miał 2.6, więc mógł spowodować", bo to już
    > groteska na równi z kawałem o aparaturze do gwałtu.

    Czy wystarczy 2-3 mocno pijanych szalejących dosłownie bardzo zabójczo
    po autostradach by _interpretacja_ się zmieniła (dostosowała do zmian w
    rzeczywistości) ? IMHO *TAK* .

    Tyle że i tak się przynajmniej zgadzamy że *jeszcze* tych 2-3 nie było.
    [ Dochodzimy do bardzo podobnego wniosku innymi drogami ]

    --
    A. Filip

  • 40. Data: 2019-07-30 11:37:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Pozwala się kierowcom w Polsce na takie numery, tyle że na trzeźwo:

    https://kontakt24.tvn24.pl/samochod-pojawia-sie-znik
    ad-i-uderza-w-skode-chmura-czesci-na-a1,251114.html

    500 zł, dziękujemy panom, do widzenia. To nie jest zagrożenie? A
    przewrócenie słupka już jest zagrożeniem?

    I tego nawet kulsony nie zapiszą jako wypadek, chociaż prawo o ruchu
    drogowym wyraźnie mówi, że wypadek nie musi mieć ofiar.

    MJ