    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 1 May 2012 09:05:02 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dotacja z PUP z zwrot VAT.

    On Mon, 30 Apr 2012, sundayman wrote:

    > Dostałem dotację z PUP na otworzenie jednoosobowej DG.
    > Moje pytanie dotyczy VAT - otóż, wg. znalezionych przeze mnie informacji
    > powinno być możliwe odliczenie VAT z faktury za zakupione wyposażenie
    > i materiały.
    >
    > Ale - w umowie z PUP jest punkt o ZWROCIE odzyskanego podatku VAT (gdyby
    > takowego dokonał).

    A nie można tej nadwyżki wydać na inne zakupy?
    Oczywiscie, z zachowaniem wymogów dotacji.

    > Praktycznie rzecz ujmując - mam faktury - odliczam sobie VAT, US się nie
    > interesuje skąd mam pieniądze na zakupy, których dokonałem.
    > I w ten prosty sposób zyskuję dodatkowo VAT od kwoty 20 tys...
    >
    > Tak się zastanawiam - w oparciu o co PUP sobie wymyślił takie zastrzeżenie
    > i dlaczego ?

    Na tej samej, na której ubezpieczyciel zwróci Ci kwotę netto
    za naprawę "służbowego" samochodu.
    PUP dotuje Ci kwotę która "naprawdę wydałes", jesli w jakis sposób
    przysługuje Ci prawo do zwrotu częsci wydanej kwoty, to rzecz jasna
    wydałes tę częsc tylko tymczasowo.

    > Czy to w ogóle jest zgodne z prawem ?

    IMO tak.

    > Przecież zasady podatkowe to sprawa pomiędzy mną a US

    Nie. Patrz wyżej.

    Żeby była jasnosc - IMO miałoby sens, aby tak uzyskana
    "nadwyżka" mogła w ramach limitu być wydana na cel na
    który była dotacja.
    Wcale się nie zdziwię jakby się okazało że tak nie jest :[

    > (ztcw. nie we wszystkich umowach tego typu dotacji było takie zastrzeżenie,

    Może dopiero pózniej ktos zauważył, że wbrew zasadom pozwala
    dotować cele niekontrolowane.

    > i możliwe było odzyskanie tego VAT).

    Skoro umowa była błędna, to coż :)

    > Co myślicie ?