  • Data: 2012-05-02 13:53:10
    Temat: Re: Dotacja z PUP z zwrot VAT.
    Od: sundayman <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja zrozumiełem inaczej - mylące jest sformułowanie:
    > "zwrot - gdyby takowego dokonał".
    > To sugeruje, że tworzęcy zapisy widział zagrożenie wynikające
    > z prostego zwrotu (naczytał się w prasie opowieści), a już odliczenie
    > potraktował jak normalny element biznesowego rachunku.
    > W większości dotacji, których warunki studiowałem, były zapisy o
    > wyjęciu z kosztów zakupów refundowanych, ale to było jeszcze w czasach
    > gdy "niebycie" kosztem skutkowało brakiem prawa do odliczenia VAT
    > i balansowało się na rozumieniu słów koszty (netto) i wydatki (brutto).
> [...]

    Ale sprawa jest prosta. Pisząc "zwrot" miałem na myśli po prostu
    "odliczenie" tego vatu od vatu należnego.

    IMHO, skoro dotacja z PUP służy uruchomieniu i rozwojowi
    mikroprzedsiębiorstwa, to racjonalne jest jak najlepsze wykorzystanie
    środków z dotacji. Możliwość odliczenia VAT w tym przypadku oznacza po
    prostu nieco mniejsze obciążenie na początku prowadzenia działalności.

    Oczywiście, teoretycznie - mogę tą kwotę "przejeść" zamiast np. kupić
    dodatkowy sprzęt. Ale - na tej zasadzie rozumując, mogę po upływie
    12-mcy wymaganych umową sprzedać w cholerę wszystko i kupić sobie dużo
    lodów. W takim razie należałoby nie przyznawać tych dotacji.

    (wydatki z dotacji mogą być zaliczone jako koszt uzyskania dochodu - bez
    żadnych zastrzeżen i uwag, co oczywiście też jest jakąś dodatkową
    korzyścią).

    Ponadto, na takiej konstrukcji umowy nie korzysta nikt, poza "państwem",
    bo de facto ono inkasuje zawarty w tej kwocie dotacji VAT.