  • Data: 2012-05-01 19:27:48
    Temat: Re: Dotacja z PUP z zwrot VAT.
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Z tego co pytajacy literalnie zapisał, to wynika że jak
    > najbardziej interesuja.
    > Nie było mowy o "zwrocie" a o "odzyskaniu" (jak rozumiem,
    > odliczeniu też).
    > Czyli daja pieniadze tylko na pokrycie tej czesci wydatku, która
    > "nie zostanie zwrócona z innych zródeł".
    > A przynajmniej tak wychodzi z opisu.
    > Jakas logika w tym jest - zwrócony VAT mógłby zostać wydany
    > na inne cele, bez kontroli urzędu przydzielajacego dotację.

    A ja zrozumiełem inaczej - mylące jest sformułowanie:
    "zwrot - gdyby takowego dokonał".
    To sugeruje, że tworzęcy zapisy widział zagrożenie wynikające
    z prostego zwrotu (naczytał się w prasie opowieści), a już odliczenie
    potraktował jak normalny element biznesowego rachunku.
    W większości dotacji, których warunki studiowałem, były zapisy o
    wyjęciu z kosztów zakupów refundowanych, ale to było jeszcze w czasach
    gdy "niebycie" kosztem skutkowało brakiem prawa do odliczenia VAT
    i balansowało się na rozumieniu słów koszty (netto) i wydatki (brutto).
    Ale bez szczegółow nie ma co gdybać.