  • 1. Data: 2004-02-02 18:14:10
    Temat: Dostęp do akt?
    Od: "Sergiusz" <s...@o...pl>

    Czy osoba nie związana ze sprawą (studentka prawa) może przejrzeć w sądzie
    akta sprawy w celach "edukacyjnych"?

    Sergiusz

  • 2. Data: 2004-02-02 19:09:04
    Temat: Re: Dostęp do akt?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Sergiusz wrote:
    > Czy osoba nie związana ze sprawą (studentka prawa) może przejrzeć w sądzie
    > akta sprawy w celach "edukacyjnych"?

    czy studentka prawa naprawdę nie wie, gdzie szukać odpowiednich przepisów?

    KG

  • 3. Data: 2004-02-02 19:15:56
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/2/2004 8:09 PM, kam wrote:

    > czy studentka prawa naprawdę nie wie, gdzie szukać odpowiednich przepisów?

    Jeżeli jest dobra studentką, to juz wie że istnieje tzw. "praktyka".
    Taka studentka nie zapyta jaka jest kara za branie łapówek, tylko "z kim
    najlepiej rozmawiać" :-(
    Są sądy, w których to, co nie jest popufne bywa publicznie dostępne.
    Poufne może nie być, "bo się pieczątka nie przystawiła".
    Wiem, że paskudnie gadam.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-02-02 19:28:30
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Catbert wrote:
    > Jeżeli jest dobra studentką, to juz wie że istnieje tzw. "praktyka".

    nawet jeśli, to chyba łatwiej zapytać jej własnych wykładowców, którzy
    taki dostęp mogą jej ułatwić niz zadawać pytanie na grupie...

    KG

  • 5. Data: 2004-02-02 19:29:18
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Są sądy, w których to, co nie jest popufne bywa publicznie dostępne.
    > Poufne może nie być, "bo się pieczątka nie przystawiła".

    Poufne? Nigdy w życiu nie widziałem takiej pieczątki. Wiem, że pewne akta są
    tajne, a wszystkie pozostałe są objęte tajemnica służbową. I dostęp mają do
    nich tylko sędzioweie, pracownicy sekretariatu, strony, biegli i inni
    uprawnieni.

    F.
    iudex in spe

  • 6. Data: 2004-02-02 19:45:39
    Od: "Sergiusz" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvm8fe$onv$1@inews.gazeta.pl...

    > I dostęp mają do
    > nich tylko sędzioweie, pracownicy sekretariatu, strony, biegli i inni
    > uprawnieni.

    Inni uprawnieni? Czy student, który udziela porad np. w Klinice Prawa UW
    (lub podobnej fundacji) może uzyskać dostęp do akt osoby, która przyszła
    do niego po pomoc?

    Sergiusz

  • 7. Data: 2004-02-02 20:04:27
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sergiusz" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Inni uprawnieni? Czy student, który udziela porad np. w Klinice Prawa UW
    > (lub podobnej fundacji) może uzyskać dostęp do akt osoby, która przyszła

    Nie. Chyba, że jest jego pełnomocnikiem. A zapewne nie jest.
    Kliniki prawne hehehe... Udzielanie porad teoretycznych w praktycznych
    kwestiach... Może by miało sens, gdyby nie to, że w sądzie niektóre przepisy
    się nie przyjęły...

    F.
    iudex in spe

  • 8. Data: 2004-02-02 20:18:40
    Od: "Sergiusz" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvmahc$4e4$1@inews.gazeta.pl...

    > Kliniki prawne hehehe... Udzielanie porad teoretycznych w praktycznych
    > kwestiach... Może by miało sens, gdyby nie to, że w sądzie niektóre
    przepisy
    > się nie przyjęły...

    Podobno sporo osób, których nie stać na prawnika korzysta z porad takich
    fundacji. A student zdobywa praktykę.

    Sergiusz

  • 9. Data: 2004-02-02 20:19:08
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/2/2004 8:29 PM, Falkenstein wrote:
    [...]
> [...]
    > tajne, a wszystkie pozostałe są objęte tajemnica służbową. I dostęp mają do
    > nich tylko sędzioweie, pracownicy sekretariatu, strony, biegli i inni

    Ta "pieczatka" to tylko abstrakcyjny symbol, a "poufność" to
    kolokwializm - moje zmartwienie bardziej niż słowa, których użyłem budzą
    owi "pracownicy sekretariatu" - nie mam absolutnej pewności, że ich
    wiedza i kwalifikacje są takie, jak Twoje - a przydałoby się.

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2004-02-02 21:04:52
    Od: "BLAZEJ KUCZ" <q...@n...pl>

    > Nie. Chyba, że jest jego pełnomocnikiem. A zapewne nie jest.

    Tak. Za zgodę prezesa sądu.

    nie pamiętam niestety przepisu, który o tym stanowi

    pozdr
    Błazej Kucz