  • 11. Data: 2006-10-08 09:03:53
    Temat: Re: Dostawca internetu ?
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sun, 8 Oct 2006 07:16:47 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Hmmm, a nie umożliwiają?

    Wiele providerów oferujących dostęp radiowy ma z tym niejednokrotnie
    problemy.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 12. Data: 2006-10-08 09:16:33
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 08-10-2006 o 11:03:53 ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał(a):

    > Wiele providerów oferujących dostęp radiowy ma z tym niejednokrotnie
    > problemy.

    Ale w tym przypadku maja przynajmniej wymowke. Slaby sygnal radiowy zmusza
    do zmniejszenia przepustowosci lacza.

    --
    Z racji calkowitego upadku symbolu polskiego polityka -
    http://www.nop.org.pl/ - moze nie zawsze maja racje ... ale przynajmniej

  • 13. Data: 2006-10-08 09:35:21
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jarod wrote:
    > Co moge zrobic z dostawca internetu, jesli on nie zapewnia mi odpowiedniej
    > jakosci uslug. [...] Czy w okresie 7 dni moge zarzadac zwrotu pieniedzy
    > za instalacje i zrezygnowac ?

    W ciągu dziesięciu, jeśli umowa była zawarta poza lokalem. Jak pod to
    się nie łapiesz, to możesz rozwiązać umowę na warunkach w niej
    zapisanych.

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2006-10-08 12:04:31
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Jarod napisał(a):

> [...]
    > ze podpisujac umowe na 512 usluga bedzie swiadoczona z wieksza
    > predkoscia niz 256.... inaczej nikt by nie placil drozszego abonamentu.
    > Po drugie jesli oni oczekuja, ze ja bede go placil to chcialbym uzyskac
    > od nich potwierdzenie, ze pieniadze przekazane za cene powyzej 256kbit/s
    > przekazywane sa w formie darowizny skoro i tak nie sa w stanie tej
    > uslugi wykonac albo jej po prostu nie wykonuja. No bo wtedy przynajmniej
    > odpisze sobie to od podatku ;)
    > Czy ktos ma pomysl na tego typu zlodzieji ? Czy urzad ochorny konsumenta

    Złodziei? Nie przesadzaj.
    Swego czasu za łącza polpak płaciło się osobno za maksymalne osiagi
    łącza a osobno za gwarantowaną przepustowość. Czyli mozna bylo miec
    łącze 2Mbit/s a wykupiona gwarantowana na 256Kbit/s...
    Wiec nie widze sprzecznosci. Jesli w umowie jest to oznaczone jako
    maksymalna przepustowosc a nie ma minimalnej gwarantowanej
    przepustowosci łącza, to w sumie jest to dopuszczalne.
    Inna bajka, ze to jest dokladnie opowiadanie bajek o przepustowosci
    łącza, bo przyjeło się ze łącze np. 512Kbit/s bedzie +/- wlasnie ta
    oferowana...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 15. Data: 2006-10-08 13:21:18
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Inna bajka, ze to jest dokladnie opowiadanie bajek o przepustowosci łącza,
    > bo przyjeło się ze łącze np. 512Kbit/s bedzie +/- wlasnie ta oferowana...

    Powiedzmy, ze kwestia dotyczyla by alkoholu ;) Ale ja sprzedaje butelke
    ktora bedzie napelniona maksymalnie 0,5L i placisz w nadzieji , ze otrzymasz
    cos zblizonego do tej pojemnosci, tym czasem widzisz ze w butelce dostales
    tylko 1 kieliszek... Czy to jest OK ? Zasadniczo umowilismy sie na maks 0,5L
    a ja w ofercie mam rowniez max 0,25L oraz 1L. Wiec, jesli zaplaciles za 0,5L
    spodziewasz sie chyba, ze dostaniesz cos pomiedzy 0,25 a 0,5L a nie
    kieliszek ;) wiec... Ja w kazdym razie czuje sie oszukany.
    Jarod

  • 16. Data: 2006-10-08 13:30:51
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > polecam www.noc.gts.pl
    > a ping do bramy jak idzie ?
    > a potem np do wp ??
    > zapodaj jeszcze tracerouta to postawimy diagnoze
    > jakoś w te 30MB to niewierze :P

    Tracing route to www.wp.pl [212.77.100.101]

    over a maximum of 30 hops:

    1 <1 ms <1 ms 1 ms 192.168.1.1

    2 4 ms 4 ms * 192.168.194.254

    3 6 ms 7 ms * 172.27.89.254

    4 10 ms 8 ms 6 ms 69.77.classcom.pl [195.150.77.69]

    5 10 ms 6 ms 10 ms 122.77.classcom.pl [195.150.77.122]

    6 9 ms * 12 ms 125.77.classcom.pl [195.150.77.125]

    7 15 ms 10 ms 10 ms 172.27.254.146

    8 1154 ms 10 ms 12 ms gate.classcom.pl [195.150.77.89]

    9 12 ms * 16 ms gw.cyfro.net [195.150.1.177]

    10 33 ms 28 ms 33 ms krakow-task-gw.task.gda.pl [153.19.102.86]

    11 27 ms 27 ms 27 ms ci-wp-rtr.wp.pl [153.19.102.1]

    12 41 ms 28 ms 46 ms zew.rtrd2.adm.wp-sa.pl [212.77.105.29]

    13 24 ms 26 ms 32 ms www.wp.pl [212.77.100.101]

    Jarod

  • 17. Data: 2006-10-08 14:07:55
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Jarod napisał(a):

> [...]
    > 1L. Wiec, jesli zaplaciles za 0,5L spodziewasz sie chyba, ze dostaniesz
    > cos pomiedzy 0,25 a 0,5L a nie kieliszek ;) wiec... Ja w kazdym razie

    Zle porownanie rzeczy materialnej i niematerialnej.
    Pozatym na butelce jest napisane zawartosc 0.5l a nie maksymalna
    zawartosc 0.5l. Subtelna roznica, ale jednak.

    Nie mam zamiaru bronic dostawcy, bo imho to faktycznie jest nie tak.
    Jednak tak jak napisalem, w czasie gdy dzierzawilem lacze od polpaku
    wykupywalo sie dodatkowa gwarancje przepustowosci, ktora mogla byc rozna
    (mniejsza badz rowna) od maksymalnej przepustowosci zakupionego łącza.

    Z tego co sprawdzalem u dostawcow (tych mniejszych) nie zauwazylem zeby
    ktorykolwiek dawal gwarancje na minimalna przepustowosc łącza.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 18. Data: 2006-10-08 14:43:14
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Z tego co sprawdzalem u dostawcow (tych mniejszych) nie zauwazylem zeby
    > ktorykolwiek dawal gwarancje na minimalna przepustowosc łącza.

    Niech nie daje gwarancji ale niech zapewni aby ta siec chodzila tak zebym
    sie nie wkurzal, ze tak wolno. Przeciez nie mowie, zeby mi sie film w
    godzinke sciagal ja chce tylko zeby to dzialalo normalnie, jak otwieram
    stronke 5s-10s i stronka ma byc, a nie 5min.
    Jarod

  • 19. Data: 2006-10-08 18:26:13
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sun, 08 Oct 2006 11:16:33 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Ale w tym przypadku maja przynajmniej wymowke. Slaby sygnal radiowy zmusza
    > do zmniejszenia przepustowosci lacza.

    Dlatego nie bez powodu napisałem, że stosują kruczki prawne. Jeśli abonent
    nie ma wyboru i decyduje się na łącze radiowe musi być zorientowany co do
    problematyki jaka może go spotkać. Radiówka to IMHO zło konieczne.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 20. Data: 2006-10-09 04:29:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jarod napisał(a):

    > Oczywiscie, ze oni biora pieniadze za max 512Kbit/s ale dlaczego ja mam
    > placic za 512 skoro nie sa wstanie zapewnic mi nawet 256Kbit/s ktore rowniez
    > sa w ich ofercie a kosztuja mniej ?

    "Masz płacić"? Czyli zmuszają Cię?

    j.

    --