    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 6 Oct 2015 02:45:58 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Doręczenie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym
    From: z...@g...com

    W dniu wtorek, 6 października 2015 00:48:41 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > O ile niczego nie pominęłaś, to sprzeciw składasz w dwóch egzemplarzach.
    > Jeden dla sądu, drugi dla powoda (właściciela firmy). Do sprzeciwu
    > dołącz wydruki potwierdzeń przelewów - też w dwóch kompletach. Jeśli
    > chcesz to zanieść osobiście, to potrzebny Ci będzie trzeci odpis
    > sprzeciwu, na którym pracownik biura podawczego potwierdzi wpływ.
    >
    > Nie, do powoda sąd wyśle odpis od Ciebie otrzymany.

    Przepraszam, widzę sprzeczność.
    W pkt. a) piszesz, że do powoda też, a w b), że do powoda wyśle sąd.

    Nie znam nomenklatury prawnej, więc spytam tak:
    Drukuję 3 egzemplarze:
    1/ do Sądu
    2/ do firmy (hurtowni) która przez Kancelarię Adwokacką mnie zaskarżyła
    3/ zostawiam sobie

    Wysyłam 1/ i 2/ do sądu, czy też 1/ do sądu, a 2/ do właściciela firmy?

    Jeszcze napisałeś o przelewie.
    Nic nie znalazłam na ten temat - gdzie znaleźć informacje, do kogo przelew, jaki
    tytuł i jaka kwota?
    Jest opłata za sprzeciw w postępowaniu upominawczym?

    (.....)

    > Formularz przypomina mniej więcej grafiką PIT.

    Ok, czyli piszę "zwyczajne" pismo.

    > Może to być błąd, może być oszustwo, a może wirus. Po pierwsze sprawdź,
    > czy numery rachunku na przelewach wychodzących się zgadzają.

    Odbiorca wybierany ze słownika, więc z mojej strony brak możliwości błędu.
    Ewentualna możliwość: odbiorca zmienił bank - ale wtedy przelewy wróciły by do mnie.

    > Co do zawierania umów, to nie muszą być pisemne. Telefon z prośbą o
    > dostawę, to też umowa.

    A więc skarżący powinien w jakiś sposób wykazać te umowy.
    Nie chcę się w żaden sposób wymigać - chodzi mi o zatrzymanie machiny sądowej, aby
    mieć czas na dogadanie się z firmą, albo bezpośrednio, albo (jeśli nie da się
    bezpośrednio) przed jakimś sądem.

    Nie chcę i nie mogę po raz kolejny płacić tych samych faktur.

    > To nie ma większego znaczenia.

    Czy przedstawiciel firmy, działający w jej imieniu nie ma władzy, aby ustalać takie
    rzeczy? Było to z jego strony bezpodstawne?

    > Nie wykluczone, że kancelaria pozew pisała metodą "kopiuj / wklej" i nie
    > do końca się to zgadza :-)

    > Na pewno wnieść sprzeciw - bo bez tego nakaz się uprawomocni. Po drugie
    > porozumieć się z powodem i upewnić się, czy pieniądze do nich nie
    > dotarły. Jak nie dotarły, to dążyć temat, co się z nimi stało.

    Czyli, aby zatrzymać machinę, widzę takie rozwiązanie, jak pisałam na początku:
    sprzeciw od całości, gdyż brak umów (które można wykazać) i po drugie: faktury
    wystawione na płatność gotówkową.

    Przepraszam za moją indolencję, nie znam się na tym.

    Pozdrawiam.

    Zuzanna.