  • Data: 2015-10-06 20:21:28
    Temat: Re: Doręczenie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik

    > Jeśli chodzi Ci o brak przelewów w historii to to nie jest żaden dowód
    > (może jedynie przeciw matactwu kancelarii), dowodem wpłat są faktury,
    > których nie powinnaś dostać (z napisem "zapłacono gotówką") jeśli byś nie
    > zapłaciła.

    I na początek tego chcę się trzymać.
    Można tak napisać sprzeciw? Czyli, że żądanie bezpodstawne, bo
    1/ brak umowy (pierwszy post)
    ---
    Ale to pewnie nie jest prawda. Ty chcesz mieć na papierze a wystarczy by
    było uzgodnione ustnie. Np te faktury wskazują na istnienie jakiejś umowy i
    wcale nie musi to być coś więcej niż ustne "to ja pani dam towar za który
    zapłacę" , "ok". Oczywiście mogą być faktury bez umowy, ale wtedy należy je
    zakwestionować.

    2/ faktury gotówkowe (i niech udowodnią, że niezapłacone)
    ---
    Nie całkiem wiem o czym mowa, ale wyobrażam sobie, że faktura gotówkowa jest
    tylko sposobem zapłaty a nie dowodem na jej wykonanie. Gdyby np fakturze
    stało "do zapłaty 100, zapłacono 0" to nadal jest niezapłacona. I czy to
    zrobisz gotówką czy przelewem nie jest istotne z punktu widzenia spełnienia
    roszczenia o zapłatę.