    Subject: Re: Doręczenie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 6 Oct 2015 00:48:16 +0200

    W dniu 05-10-15 o 20:17, z...@g...com pisze:

    > Pytanie 1: W pouczeniu pisze: "sprzeciw powinien być złożony z
    > odpisami dla każdej ze stron" - czyli dla kogo?

    O ile niczego nie pominęłaś, to sprzeciw składasz w dwóch egzemplarzach.
    Jeden dla sądu, drugi dla powoda (właściciela firmy). Do sprzeciwu
    dołącz wydruki potwierdzeń przelewów - też w dwóch kompletach. Jeśli
    chcesz to zanieść osobiście, to potrzebny Ci będzie trzeci odpis
    sprzeciwu, na którym pracownik biura podawczego potwierdzi wpływ.

    > a/ Sekretariat Sądu? Sąd? Referendarz sądowy? "Doręczenie nakazu"
    > wydał Sekretariat Sądu (...) na zarządzenie Referendarza.

    Jeśli pójdziesz osobicie, to składasz sprzeciw w biurze podawczym. Jeśli
    wysyłasz pocztą, to adresujesz na sąd i nie zapomnij o wpisaniu
    sygnatury akt - inaczej musi zginąć :-)

    > b/ do powoda też?

    Nie, do powoda sąd wyśle odpis od Ciebie otrzymany.

    > c/ w otrzymanych dokumentach mam "pozew w postępowaniu upominawczym"
    > od Kancelarii Radcy Prawnego - tam też?

    Wystarczy jeden odpis.

    > d/ jeszcze ktoś? Skąd to wiedzieć? Na różnych pismach urzędowych na
    > końcu była lista odbiorców, tutaj w żadnym dokumencie nic nie widzę

    Bo jest do Ciebie.

    > Pytanie 2: W pouczeniu: "jeżeli pozew wniesiono na urzędowym
    > formularzu, wniesienie sprzeciwu wymaga również zachowania tej
    > formy". W przesłanych dokumentach mam odpis pozwu - pismo, na kilku
    > stronach. Nie widzę żadnego formularza. Czyli też napisać
    > "normalnie", nie na formularzu?

    Formularz przypomina mniej więcej grafiką PIT.

> [...]
    > że zapłaciłam przelewem tylko dwie pierwsze faktury - ewidentny błąd
    > w księgowaniu, ktoś źle poinformował Kancelarię Radcy. Mam wszystkie
    > przelewy do chwili obecnej na stronie on-line banku. Więc: zaskarżyć
    > w całości, powołując się na: a/ brak jakichkolwiek umów b/ na to, że
    > są faktury gotówkowe? Naprawdę, jestem mocno podenerwowana takim
    > przedstawieniem sprawy. Trochę to nie po mojemu (nie lubię żadnych
    > długów), ale może w ten sposób "dać nauczkę" wyrwigroszom? A potem
    > się rozliczać dalej do skutku, jak do tej pory?

    Może to być błąd, może być oszustwo, a może wirus. Po pierwsze sprawdź,
    czy numery rachunku na przelewach wychodzących się zgadzają.

    Co do zawierania umów, to nie muszą być pisemne. Telefon z prośbą o
    dostawę, to też umowa.

    > Mogę też (ale to może na dalszym etapie) przedstawić maile wymieniane
    > z kierownikiem z tejże firmy ustalające sposób spłaty.

    To nie ma większego znaczenia.

    > Ponadto w pozwie jest, iż kilka miesięcy temu zostało wysłane
    > ostateczne przedsądowe wezwanie (dowód nadania) - ja nic nie
    > otrzymałam. Zresztą teraz dokumenty przyszły jakąś dziwną pocztą,
    > odbieraną w sklepie spożywczym :(

    Nie wykluczone, że kancelaria pozew pisała metodą "kopiuj / wklej" i nie
    do końca się to zgadza :-)

    > Co robić? Jakieś wskazówki?

    Na pewno wnieść sprzeciw - bo bez tego nakaz się uprawomocni. Po drugie
    porozumieć się z powodem i upewnić się, czy pieniądze do nich nie
    dotarły. Jak nie dotarły, to dążyć temat, co się z nimi stało.