    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domniemanie niewinnosci
    Date: Wed, 2 Nov 2005 23:40:15 +0100

    Użytkownik "wacek" <w...@c...tam> napisał w wiadomości
    news:dkb938$9d$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > jak został napadnięty? z nożem?, został pobity, czy poprostu
    zobaczył
    > kogoś w cimności i zaczoł strzelać?

    A czy ma to jakieś znaczenie dla stwierdzenia prawa do użycia broni?
    Myślisz, że jak został napadnięty pięściami, to powinien stoczyć z
    napastnikiem pojedynek pięściarski?

    > można też sprawdzić kim jest strzelający i postrzelony, jeśli
    pierwszy
    > jest porządnym obywatelem, a drugi oprychem doskonale znanym
    policji,
    > to wiadomo czyje słowa powinny być uznane za wiarygodne,

    Niby w aktach sprawy znajduje się wywiad za podejrzanym, ale
    wywodzenie na jego podstawie, że mówi prawdę lub kłamie było by
    cokolwiek ryzykowną praktyką. Z mojego doświadczenia wynika, że często
    naprawdę stateczni obywatele w sytuacji wątpliwej wpadają w panikę i
    niestety nadużywają obrony koniecznej. W wypadku broni, to bardzo
    często jest tak, że napadnięty wyciąga broń, napastnik zaczyna
    uciekać, a napadnięty w ferworze walki naciska spust. I mamy tragedię.

    > z tego co piszesz to mamy za mało informacji, można tylko snuć
    domysły
    > a tak na marginesie, to jak postąpi sąd tego nikt nie wie, prawo w
    kraju
    > jest niejednoznaczne i zagmatwane i było już wiele sprzecznych ze
    sobą
    > wyroków w podobnych sprawach.

    Bo najczęściej w takich sprawach diabeł tkwi w szczegółach.