    Date: Fri, 24 Jul 2015 20:53:01 +0200
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dokumenty dotyczące samochodu

    W dniu 2015-07-24 o 18:03, Kacper pisze:

    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał

    > Dziękuję za odpowiedź.
    > Rozumiem, że wliczając w to rok bieżący, czyli obecnie od początku roku
    > 2009?

    5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin
    płatności podatku (a nie dnia jego wykonania). Czyli jak miałeś termin
    zapłaty PCC, wynikający z podpisania umowy K/S samochodu w maju 2009 to
    mogą wszcząć postępowanie kontrolne do końca 2014 roku. Czyli 5 i pół roku.
    Termin oznacza tyle, że jak kupiłeś auto 25 grudnia 2009, zapłaciłeś PCC
    30 grudnia 2009, to przedawnienie jest dopiero na koniec 2015 roku bo
    termin miałeś 14 dni, czyli do 8 stycznia 2010.

    Swego czasu potrafili jeszcze wszcząć postępowanie w grudniu a
    powiadomić w marcu po okresie, ale były jakieś wyroki sądu itp. że masz
    być powiadomiony przed końcem tego okresu przedawnienia. Fajnie, ale
    żyjemy w bandyckim kraju, więc dodaję sobie ten rok.

    > Czy może chodzić o coś jeszcze poza kontrolą skarbową?
    > Jak to jest ze zgłoszeniem w Wydz. Komunikacji gdy samochód sprzedajemy
    > lub podlega likwidacji?

    Tego nie wiem, trzymam wszystko co powiązane razem tyle, ile skarbówka
    wymaga.

    --
    Irokez