  • Data: 2015-07-24 21:43:22
    Temat: Re: Dokumenty dotyczące samochodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin
    >płatności podatku (a nie dnia jego wykonania). Czyli jak miałeś
    >termin zapłaty PCC, wynikający z podpisania umowy K/S samochodu w
    >maju 2009 to mogą wszcząć postępowanie kontrolne do końca 2014 roku.
    >Czyli 5 i pół roku.
    >Termin oznacza tyle, że jak kupiłeś auto 25 grudnia 2009, zapłaciłeś
    >PCC 30 grudnia 2009, to przedawnienie jest dopiero na koniec 2015
    >roku bo termin miałeś 14 dni, czyli do 8 stycznia 2010.

    Ale ... do PCC nie jest potrzebna umowa.
    Natomiast deklaracje i dowod wplaty warto trzymac :-)

    >Tego nie wiem, trzymam wszystko co powiązane razem tyle, ile
    >skarbówka wymaga.

    Eee tam. Zaslyszane kiedys w urzedzie "panie, ten samochod to ja
    sprzedalem lata temu, juz nawet nie pamietam kiedy. A oni chca ode
    mnie podatek drogowy".

    I tak to jest - trzymales papiery 10 lat, a dla urzedu nadal masz
    auto.
    I jak wykazesz, ze od dawna nie masz, jesli papiery wyrzuciles ?

    Owszem, teraz komputery, mozna wierzyc, ze sie nie pomyla :-)

    Gdzies na to sie naklada polska niefrasobliwosc - kupujacy nie
    przerejestruje, bo tak taniej, sprzedawca nie powiadomi urzedu, a
    potem zdziwienie, ze urzad mysli ze on dalej auto ma ...

    J.