  • 21. Data: 2009-12-15 22:58:20
    Temat: Re: Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Sam sposób rozumowania jest dla mnie jasny. Jednak utrzymuję, że na chwilę
    > obecną nie widzę podstaw do takiego rozumowania. Ja nie chcę gotówki,
    > tylko płacę za usługę kartą w punkcie oznaczonym stosownym symbolem.

    Gdybym byl w polsce odpowiedzial bym ci tak:
    Jak by bylo odzielne okienko do wyplat gotoki z karty i odzielne do placenia
    za paczke to bys narzekal, ze sa dwie kolejki i nie mozna tego z automatu w
    jednym okienku zalatwic:))
    A poniwaz nie jestem w Polsce tylko w UK to ci napisze, ze masz racje!
    Taka usluga powinna byc 100% darmowa chodzi mi o prowizje za uzywanie karty.
    Malo kazdy bankomat w Polsce nalezacy do banku powinien byc darmowy dla
    kazdej karty wydanej w Polsce plus 100% darmowe konto w banku (tak jest w
    UK) wowczas takich problemow po prostu nie ma!
    A wiadomo o co biega, o kase:) im wiecej klienta zerznac tym lepsze zyski...
    W Polsce konto czy karta to musi byc naprawde droga sprawa i chyba tylko
    wybrancy narodu moga sobnie na to pozwolic albo glupcy przeplacajacy za te
    darmowe uslugi:) - tak to widac z za granicy...

  • 22. Data: 2009-12-15 23:21:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.12.2009 18:05), spp wrote:
> [...]
    jsp

    > Na poczcie _nie_płacisz_ kartą lecz gotówką. W ramach wygody możesz
    > pobrać gotówkę, ale to jest efekt umowy między PP a Pocztą Polską. Być
    > może brak jest jednoznacznej informacji

    Jest jednoznaczna informacja. Na slipie który podpisujesz nie masz
    "SPRZEDAŻ" tylko coś innego (nie pamiętam teraz co, googlowanie
    p.b.banki by mogło pomóc). Pewnie przy transakcji pinowej jest podobnie.

    p. m.

  • 23. Data: 2009-12-15 23:28:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > "SPRZEDAŻ" tylko coś innego (nie pamiętam teraz co, googlowanie
    > p.b.banki by mogło pomóc). Pewnie przy transakcji pinowej jest podobnie.

    Moim zdaniem do tego można się czepić, że to oszustwo.

  • 24. Data: 2009-12-16 08:14:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem do tego można się czepić, że to oszustwo.

    Do boju, Robert :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-12-16 10:07:14
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > A pobierałeś kiedyś pieniądze z karty w 'realnym' okienku kasowym?

    Nie. Jeśli potrzebowałem gotówki - korzystałem z bankomatu, jeśli
    potrzebowałem zapłacić bezgotówkowo - korzystałem z terminalu w kasie
    sklepu / restauracji itp.

  • 26. Data: 2009-12-16 10:13:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-16 11:07, Michał pisze:

    > Nie. Jeśli potrzebowałem gotówki - korzystałem z bankomatu, jeśli
    > potrzebowałem zapłacić bezgotówkowo - korzystałem z terminalu w kasie
    > sklepu / restauracji itp.

    No właśnie. Ale czasami się tak nie da - sklep nie obsługuje kart,
    bankomat w sąsiedniej gminie. Ratunkiem jest właśnie 'żywy bankomat' w
    okienku kasowym Banku Spółdzielczego. Efekt taki sam - masz kasę w ręku
    ale prowizję trzeba zapłacić.

    A pomyśleć, że kilka lat temu na zespól uzdrowisk
    Polanica-Kudowa-Duszniki przypadał 1 bankomat. :)

    --
    spp

  • 27. Data: 2009-12-16 11:05:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.12.2009 00:28), Robert Tomasik wrote:
    [...]
    > Moim zdaniem do tego można się czepić, że to oszustwo.

    Moim zdaniem nie.

    Po pierwsze - masz informację o tym jaki to jest typ transakcji kartą w
    momencie podpisywania (wiem, nikt (w tym i ja) nie patrzy szczególnie na
    slip z wyjątkiem kwoty).

    Po drugie - w żadnym momencie nie udają że to jest transakcja
    bezgotówkowa. Fakt że się nie narzucają z wiedzą o gotówkowości
    transakcji ale nie próbują wmawiać że jest odwrotnie.

    p. m.

  • 28. Data: 2009-12-16 12:16:59
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 12:05:42 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Po drugie - w żadnym momencie nie udają że to jest transakcja
    > bezgotówkowa. Fakt że się nie narzucają z wiedzą o gotówkowości
    > transakcji ale nie próbują wmawiać że jest odwrotnie.

    "Ja nie wiedziałem że kawa jest gorąca" - w McDonaldzie :)))
    A w temacie - popieram stanowisko Roberta i jego "rozumienie" oznakowania
    logami kart płatniczych.
    No chyba że przy tych logach jest OCZOJEBNYMI literkami że "tylko do
    wypłaty", a nie jak zwyczajowo loga znaczą możliwość ZAPŁATY.

  • 29. Data: 2009-12-16 12:22:02
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 11:13:23 +0100, spp napisał(a):

> [...]
    > bankomat w sąsiedniej gminie. Ratunkiem jest właśnie 'żywy bankomat' w
    > okienku kasowym Banku Spółdzielczego. Efekt taki sam - masz kasę w ręku

    Nie taki sam. Do tego bankomatu muszę pójść i wiem że WYCIĄGAM gotówkę,
    którą później zapłacę za żarcie.
    Natomiast jeżeli przy wejściu do tej jadłodajni jest logo operatorów kart,
    i dając barmanowi kartę do łapy ktoś będzie mi wciskał kity ze mam zapłacić
    prowizję -olałbym go dupnym sikiem.

  • 30. Data: 2009-12-16 12:25:31
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    januszek pisze:

    > W tej chwili jest to prowizja taka jak za wyplate z obcego bankomatu, wg
    > stawki banku, ktory karte wydal.

    Nie, jest gorzej.
    To usługa wypłaty w kasie obcego banku, ja mam wszystkie bankomaty za
    free i kiedyś dałam się naciąć. Bo nazywa się to to "Bankomat w
    okienku", z tym, że nazwa jest Poczty, a usługa Banku Pocztowego.

    Wygooglałam podówczas:

    Jak dla mnie, przegięcie i żenada.

    D.