  • 1. Data: 2009-12-15 11:46:13
    Temat: Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Mam takie pytanie. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś (ze 2-3 lata temu)
    płaciłem na poczcie za usługę pocztową, bodajże wysłanie paczki kartą
    płatniczą. I moje zdziwienie, jak pobrano mi dodatkowo z karty prowizję
    jak za wypłatę w oddziale obcego banku. okazało się, że poczta traktuje
    płatności kartą jak wypłata w ich oddziale Banku Pocztowego. Czy takie
    postępowanie jest właściwe i czy nie łamią praw klienta?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-12-15 11:48:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    GK napisał(a):

> [...]
    > jak za wypłatę w oddziale obcego banku. okazało się, że poczta traktuje
    > płatności kartą jak wypłata w ich oddziale Banku Pocztowego.

    W tej chwili jest to prowizja taka jak za wyplate z obcego bankomatu, wg
    stawki banku, ktory karte wydal.

    j.

  • 3. Data: 2009-12-15 11:48:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:
> [...]
    > płatności kartą jak wypłata w ich oddziale Banku Pocztowego. Czy takie
    > postępowanie jest właściwe i czy nie łamią praw klienta?

    Tak, jest to właściwe. Na poczcie bowiem nie płacisz kartą, tylko
    wypłacasz gotówkę i nią płacisz. Usługę wypłaty gotówki możesz również
    zrealizować w wielu supermarketach.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-12-15 12:39:44
    Od: GK <g...@g...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Tak, jest to właściwe. Na poczcie bowiem nie płacisz kartą, tylko
    > wypłacasz gotówkę i nią płacisz. Usługę wypłaty gotówki możesz również
    > zrealizować w wielu supermarketach.

    A jak się ma do tego nalepka Visa, MasterCard czy Dinners na drzwiach?
    To przecież wprowadzanie klienta w błąd! Jeśli wchodzę do sklepu i widzę
    takie nalepki to oznacza, że nie poniosę żadnych dodatkowych opłat
    związanych z płatnością. Czy wobec tego Poczta nie oszukuje w ten sposób
    klientów? Przyjdz i zapłać kartą a my ci dowalimy prowizję za płatność?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 5. Data: 2009-12-15 12:44:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    GK napisał(a):

> [...]
    > związanych z płatnością. Czy wobec tego Poczta nie oszukuje w ten sposób
    > klientów? Przyjdz i zapłać kartą a my ci dowalimy prowizję za płatność?

    Liwiusz juz wyjasnial, ze na pocztach nie mozesz *placic* karta. W
    urzedach pocztowych mozesz *wyplacic* pieniadze, ktorymi *potem* mozesz
    zaplacic. Wyplata jest obciazona taka prowizja jak z obcego bankomatu.

    j.

  • 6. Data: 2009-12-15 12:49:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    GK pisze:

    > A jak się ma do tego nalepka Visa, MasterCard czy Dinners na drzwiach?

    Na bankomacie też jest. Poczta to po prostu bankomat obcej sieci.

> [...]
    > związanych z płatnością. Czy wobec tego Poczta nie oszukuje w ten sposób
    > klientów? Przyjdz i zapłać kartą a my ci dowalimy prowizję za płatność?

    Też się na to naciąłem w początkach działalności kart w PP. U nas teraz
    wisi ostrzeżenie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2009-12-15 12:51:05
    Od: GK <g...@g...pl>

    januszek pisze:

> [...]
    > urzedach pocztowych mozesz *wyplacic* pieniadze, ktorymi *potem* mozesz
    > zaplacic. Wyplata jest obciazona taka prowizja jak z obcego bankomatu.

    Ale to jest żadne wyjaśnienie. Są nalepki na drzwiach o płatnościach
    kartą i powinno to działać jak w normalnym sklepie. Skąd zwykły człowiek
    ma wiedzieć, że tam zdzierają jak za wypłatę? Ja nie chcę WYPŁACAĆ
    pieniędzy tylko OPŁACIĆ usługę, towar czy cokolwiek innego. Co za
    różnica czy kupuję w kiosku gazetę płacąc kartą czy na poczcie kupując
    gazetę płacąc kartą?
    Czy nie powinno być jakiejś informacji o pobieraniu prowizji?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 8. Data: 2009-12-15 12:57:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    GK napisał(a):

> [...]
    > pieniędzy tylko OPŁACIĆ usługę, towar czy cokolwiek innego. Co za
    > różnica czy kupuję w kiosku gazetę płacąc kartą czy na poczcie kupując

    Hmm... Na bankomatach także są nalepki. Znaczą wyłącznie tyle, że w tym
    miejscu karta takiego systemu *powinna* zadziałać (technicznie). I nic
    ponad to.

    > Czy nie powinno być jakiejś informacji o pobieraniu prowizji?

    A jest, jest. W tabeli opłat i prowizji banku, który kartę wydał ;)

    j.

  • 9. Data: 2009-12-15 13:10:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Na bankomacie też jest. Poczta to po prostu bankomat obcej sieci.

    Muszę się jednak zgodzić z autorem wątku przynajmniej w tym, że takie
    nalepki wprowadzają w błąd. Bankomat to bankomat, a kasa w sklepie, to
    kasa w sklepie. Do tej pory nigdy nie było tak, że płacąc za coś w
    sklepie domyślnie (i bez wyboru) traktowało się to jako wypłatę z
    bankomatu. Można mieć zastrzeżenia do poczty, że w niedostateczny sposób
    informowała o tym klientów. Ostatnio jednak sam byłem świadkiem, jak
    pani z poczty odradzała "płatność kartą" właśnie z tego powodu.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-12-15 13:14:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Muszę się jednak zgodzić z autorem wątku przynajmniej w tym, że takie
    > nalepki wprowadzają w błąd. Bankomat to bankomat, a kasa w sklepie, to
    > kasa w sklepie.

    A poczta to poczta ;) To jest pewna usluga finansowa, ktora konkretnie
    nazywa sie "Bankomat w okienku" (ta usluga jest opisana np tu:
    http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=F
    inanse&F=WyplataGotowki)
    i jak dobrze pamietam, okienka w ktorych mozna z niej skorzytac
    oznaczone sa nalepka z napisem "bankomat w okienku", ktora zwykle jest
    obok tych nalepek visa/mc ;)

    j.