  • 21. Data: 2011-12-13 09:14:10
    Temat: Re: Do kiedy obowiazuje rozp. o bezpieczeństwie w górach i nad woda?
    Od: "Piotr" <p...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Lech" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jc74cd$1j0$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 13.12.2011 09:40, Piotr pisze:
    > [...]
    >
    > Niektórzy jednak błędnie uważają, że to nie turyści mają decydować co im
    > wystarczy a co niepotrzebne, np. niepotrzebny przewodnik, tylko dyrektor
    > parku może im cokolwiek sobie pomyśli nakazać.

    Twoja wypowiedź świadczy, że nie masz opinii prawnej w tym temacie. Zatem,
    czas pokaże.
    Piotr

  • 22. Data: 2011-12-13 10:04:37
    Od: Lech <r...@g...pl>

    W dniu 13.12.2011 10:14, Piotr pisze:
    [...]
    > Twoja wypowiedź świadczy, że nie masz opinii prawnej w tym temacie.

    Świadczy dokładnie odwrotnie. Z opinii tej bowiem wynika, że dyrektor
    parku nie może turystom nakazać co mu tylko przyjdzie na myśl i co mu
    podsunie lobby miejscowych przewodników.

    Lech

    Klub Sudecki z Poznania - http://ksp.orangespace.pl

  • 23. Data: 2011-12-13 17:44:56
    Temat: Re: Do kiedy obowiązuje rozp. o bezpieczeństwie w górach i nad wodą?
    Od: "Piotr S." <s...@...poczta.onet.pl>

    > Piotr S. Ciebie mocno podbujał.

    Adresat Ci się czasem nie pomylił ?

    Pozdrawiam
    Piotr S.

  • 24. Data: 2012-01-02 20:39:19
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do kiedy, w związku z wejściem ustaw o bezpieczeństwie w górach i nad
    > wodą, obowiązuje ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 6 maja 1997 r. w
    > sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach,
    > pływających, kąpiących się i uprawniających sporty wodne?
    >
    > Znalazłem kilka dat, każdy ma stosowne interpretacje:
    >
    > do 31 grudnia 2011 r.
    > do 1 stycznia 2011 r.
    > do 16 października 2012 r.
    > do czasu wejścia w żcyice rozporządzeń wydanych na podstawie nowcyh ustaw
    > (ktore wchodzą 31 grudnia i 1 stycznia).

    Ukazują się kolejne rozporządzenia do tej ustawy.
    Trzy pierwsze wchodzą w życie z dniem 31 grudnia 2011 r.
    Są w nich takie zapisy:

    1. w rozp. w sprawie określenia wzorów znaków nakazu, zakazu, informacyjnych
    i ostrzegawczych stosowanych do oznakowania w górach i na zorganizowanych
    terenach narciarskich:

    Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z
    dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób
    przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty
    wodne (Dz. U. Nr 57, poz. 358), które traci moc w zakresie dotyczącym
    obowiązywania na trasach narciarskich znaków zakazu, ostrzegawczych oraz
    informacyjnych z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

    2. w rozp. w sprawie stopni trudności narciarskich tras zjazdowych,
    biegowych i nartostrad oraz sposobu ich oznaczania:

[...]
    wodne (Dz. U. Nr 57, poz. 358), które traci moc w zakresie dotyczącym stopni
    trudności narciarskich tras zjazdowych, biegowych i nartostrad z dniem
    wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

    3. w sprawie określenia stopni zagrożenia lawinowego oraz odpowiadających im
    zaleceń dla ruchu osób:

[...]
    zagrożenia lawinowego oraz odpowiadających im zaleceń dla ruchu osób z dniem
    wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

    Czy to oznacza, że jednak w pozostałym zakresie rozporządzenie w sprawie
    określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach,
    pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne jednak obowiązuje?
    Bo po co byłoby wpisywanie w poszczególnych nowych rozporządzeniach o
    kolejnych zakresach w jakich traci moc stare rozporządzenie?

    --
    Arek

  • 25. Data: 2012-01-02 22:21:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Arek napisał(a) :
> [...]
    > Bo po co byłoby wpisywanie w poszczególnych nowych rozporządzeniach o
    > kolejnych zakresach w jakich traci moc stare rozporządzenie?

    Bo (p)osłowie mają płacone wierszówki ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 26. Data: 2012-01-03 09:19:12
    Od: Lech <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2012 21:39, Arek pisze:
> [...]
    > określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach,
    > pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne jednak

    Obowiązuje tylko według mniemania tych, którzy błędnie interpretują
    przepisy i sieją dezinformację. W rzeczywistości jednak utraciło moc.
    Wyjaśnione jest to tu => http://tinyurl.com/7qw9j9z

  • 27. Data: 2012-01-03 10:41:50
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Obowiązuje tylko według mniemania tych, którzy błędnie interpretują
    > przepisy i sieją dezinformację. W rzeczywistości jednak utraciło moc.

    No ale źródłem prawa są dzienniki ustaw, a tam stoi to co napisałem. Więc
    jak?

    --
    Arek

  • 28. Data: 2012-01-03 12:15:28
    Od: Lech <r...@g...pl>

    W dniu 03.01.2012 11:41, Arek pisze:
    > Użytkownik "Lech" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > No ale źródłem prawa są dzienniki ustaw, a tam stoi to co napisałem.
    > Więc jak?

    A co jest ważniejsze? Stare rozporządzenie ws. bezpieczeństwa w górach,
    czy nowa ustawa o bezpieczeństwie w górach zawierająca szereg zapisów
    sprzecznych z tamtym rozporządzeniem? Mogą jednocześnie obowiązywać dwa
    wzajemnie wykluczające się akty prawne?

  • 29. Data: 2012-01-09 19:29:07
    Od: "Piotr" <a...@p...neostrada.pl>

    >W dniu 03.01.2012 11:41, Arek pisze: