    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Długie - Baterie Nokia z Chin i problemy
    Date: Wed, 18 May 2005 19:21:16 +0200

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d6fqfu$krb$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie, to inaczej trochę jest - troszkę siedziałem w temacie. Baterie
    > produkuje wiele fabryk w Chinach, mozesz kupić/zamówić dowolną ilośc z
    > dowolnymi znakami towarowymi. Jednakże zapewniam, że jeśli wielki
    koncern
    > (Nokia, Siemens, jakikolwiek) zamawia tam dla siebie baterie, to
    ściśle
    > podpisuje umowę w ten sposób, ze baterie z ich znakakmi mogą byc
    produkowane
    > wyłacznie dla nich - ewentualnie dla wskazanych przez nich odbiorców.
    Zatem
    > nie ma mozliwości legalnego zakupu tych baterii od kogokolwiek innego.
    > Każdy, kto sprowadza baterie/dowolne wyroby ze znakami towarowymi do
    kraju,
    > w którym są one chronione narusza prawo do znaku.

    Nie wierzę, że tych baterii oryginalnych nie można tam legalnie kupić w
    sklepie. A jak można, to z punktu widzenia prawa karnego mozna je kupić
    i przywieść do Polski by tu dalej sprzedać.

> [...]
    > administracyjną - celną, jak najbardziej przewidzianą przez prawo,
    oraz
    > (ewentualną) odpowiedzialnością cywilną. Żeby doszło do wszczęcia
    procedury
    > karnej trzeba by co najmniej postawić zarzut usiłowania wprowadzenia
    do
    > obrotu towarów oznaczonych znakami (305 pwp w zw. z 13 kk) ale nie
    sadzę,
    > zeby ktokolwiek rozsądny to zrobił, choć rózne rzeczy widziały juz
    oczy
    > moje. Tutaj mamy raczej co najwyżej przygotowanie, a to nie jest

    Celnicy prowadza procedurę karną. Od cywilnej im wara. Tę cywilną
    próbują jak na razie prawnicy prowadzić poprzez ugodę.