    From: "Martinezz" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Długie - Baterie Nokia z Chin i problemy
    Date: Wed, 18 May 2005 17:20:12 +0200
    Sender: m...@o...pl@ajt129.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > Ja bym im odpisał, że ponieważ nie zamawiałeś tych baterii, to i nie
    > czujesz się ich właścicielem i nie zajmujesz stanowiska na temat ich
    > zniszczenia. Zamawiałeś oryginalne baterie i czekasz nadal na ich
    > nadesłanie. A co do ugody, to niech się godzą ze sprawcą, a nie Tobą.
    > Taż Ty ich nawet w ręku nie miałeś, to skąd masz wiedzieć, czy są
    > oryginalne.

    > to nie
    >
    > Ty, dla porządku rzeczy złóż zawiadomienie do organów ścigania, ze Cię
    > chiński kontrahent chciał oszukać sprzedając podróbki jako oryginały.

> [...]

    Z tymi paczkami to jest jazda jak cholera. Dostałem pismo z Urzędu Celnego że
    jest jedna paczka. Po dwóch dniach zadzwoniłem z pytaniem jednym a babeczka mi
    mówi że przyszły jeszcze dwie paczki. Dwa dni później dzwonie do Urzędu Celnego
    i babeczka mówi że sie pomyliła i jest jedna paczka. A dzisiaj dostałem pismo z
    kancelarii prawnej że jednak były trzy paczki więc kręcenie jest ogromne.

    Poprzednio mój znajomek sprowadzał inne akcesoria do komórek. Nie ma jeszcze
    odpowiedzi czy towar mu wydadzą czy też nie.

    Odnośnie moich baterii:
    Dzowniłem do Nokii i do kancelarii prawnej opiekującej sie nimi z pytaniem jak
    uniknąć kupna podrobionych towarów. Czy jeśli prześle im certyfikat to czy mogą
    go sprawdzić czy legalny jest.
    Właściwie odpowiedź była taka: niech pan poprosi o zdjęcia produktów ewentualnie
    certyfikat.
    W piśmie jakie dostałem jest napisane że nizgadza im sie kod EAN na podukcie bo
    pierwsze cyfry są identyczne dla różnych krajów pochodzenia: Chiny, Japan.
    Poszperałem troche w sieci i okazuje się że pierwsze 3 cyfry są zawsze jednakowe
    i nie ważne czy bateria jest wyprodukowana w Chinach, Japoni czy w innym kraju.

    Ide piwo chyba wypić bo już mam dosyć.

    Pozdrawiam

    Marcin