    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 24 Aug 2013 21:23:59 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dlugi uciazliwy remont....

    On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A biedota nie może mieć estetycznych ciągotek?

    Może. Nie ma jednak wyboru.
    Dla biedoty 100 lat temu budowano familoki, w których
    był strych (śl. "góra"), zwyczajowo przeznaczana na suszenie
    prania właśnie.
    Primo obcy ma tam trudny dostęp, secundo tam jest łatwo
    o przewiew i nie ma otoczenia wodami gruntowymi :>
    Ładowanie "suszarni" do piwnicy to średni pomysł ze średnimi
    skutkami, w wyniku czego mieszkańcy średnio z tego korzystają
    - i nie dziwota.
    W efekcie suszarnie się "zagospodarowuje" i jedynym sensownym
    miejscem do suszenia staje się... balkon.

    > czysto estetycznej strony, bo jak pisałem, sam suszę na balkonie z braku
    > pomysłu jak inaczej.

    No właśnie.

    > Dla balkonów?

    Dla suszarni.
    Przecież to oczywiste - w blokach są one umieszczane
    najczęściej w piwnicach. Logic error ze strony architekta
    (również miejskiego, dopuszczającego projekty ze względu
    na "wymogi miejscowe" i inne takie), który ma głupie
    wymagania odnośnie różnych wizji artystycznych :>
    a nie wpada na to, że braki użytkowe WYMUSZĄ degenerację
    "estetyki".

    pzdr, Gotfryd